האם של אחד הקטינים במסר לשרת המשפטים

מאות בני אדם מפגינים הערב (שלישי) מול ביתה של השרה איילת שקד בשכונת רמת החייל בת"א במחאה על תנאי כליאתם של שלושה קטינים בשב"כ.

הקטינים מנועים מלפגוש את עורכי דינם ומצבם אינו ידוע. כוחות גדולים של משטרה חוסמים את הגישה לביתה של השרה ולא מאפשרים למפגינים להגיע לבית.

בהפגנה נשאו דברים אביו של אחד מהקטינים, ואמו של קטין נוסף. האמא פנתה לשקד כאם לאם, "אני אמא ואת אמא, אני מבקשת ממך השרה שקד, מתעסקים עכשיו בדיני נפשות, אני מתחננת שהבן שלי יפגוש עו"ד. שתינתן לילדים שלנו הזכות המלאה לפגוש עו"ד, זה מה שאני מבקשת ממך, זה מה שהלב שלי מבקש, מבקשת שיכנס גם ללב שלך. זה כל בקשתי".

"להבדיל מחבלים מקבלים עו"ד, אפילו דמיאניוק קיבל עו"ד, איך הילדים שלנו - ילדים טובים שנלחמים על האדמה הזאת לר מקבלים?? מתחננת תתערבי כדי שהם יקבלו עו"ד", אמרה האם.

צפו: עשרות מפגינים מול בית השרה שקד

מיכאל פואה פעיל חברתי נשא אף הוא דברים "השרה שקד, את מתחילה משהו חדש - תתחילי אותו הערב! כבר פעם אחת בדומא שיקרו לך ואמרו שאין עינויים. אל תתני שישקרו לך שוב. תעצרי את העוול. הם מענים אנשים לפני שהם בודקים אליבי, לפני שהם חוקרים, הם עושים הכל כדי לקבל הודאה. צריך לפרק את המחלקה היהודית בשב"כ. הסירו את ידכם מהנערים, אנחנו לא נישן עד שהנערים ישוחררו. לא ניתן שיפגעו בהם".

בתגובה להפגנה הנערכת מול ביתה ציינה שרת המשפטים כי היא שוחחה בנושא עם פרקליט המדינה והבהירה שהיא מצפה שזכויות חשודים ישמרו על פי חוק, כולל מתן אפשרות לנערים העצורים להיפגש עם עורך דינם.

בהודעה מטעם השרה שקד נמסר עוד, "מטבע הדברים השרה אינה מיודעת על מהלכי החקירה ואינה יכולה להתערב בהם".