הרב יאיר פרנק
הרב יאיר פרנקצילום: הלל מאיר/TPS

הרב יאיר פרנק, רב היישוב עמונה ועמיחי קורא בערוץ 7 לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו לבטל את ההוראה שהוציאו בפרקליטות לפנות בתוך 48 שעות את המבנים שהוצבו בעמונה.

"העובדות הן שברוך ה', בעבודה מאומצת מאוד שבאה מתוך אמונה גדולה, נרכשו קרקעות בעמונה ועל בסיס רכישות אלה הועלו המבנים לפני שבועיים. האדמות נרכשו כולן ואין סיבה מהותית שהמדינה תימנע מאדם לממש את זכות הקניין.

''לצערנו, שוב אנחנו רואים את העוינות של אנשי הפרקליטות למפעל ההתיישבות. הם קודם ממציאים חוקים דרקוניים ואחר כך טוענים שעברנו על החוקים", אומר הרב פרנק בראיון לערוץ 7.

לדבריו מדובר במבחן אמיתי לראש הממשלה נתניהו המכהן גם כשר ביטחון ומצוי בתקופת בחירות. "כמו שהוא ידע לעצור פינוי הרבה יותר מוחלט וברור בחאן אל אחמר, בוודאי שאנחנו מצפים ממנו שכאן, כשיש רכישות חוקיות, שיעצור את הפרקליטות שרוצה להרוס את המבנים עד שהדברים יתבררו".

"רק ביו"ש יש נוהל כלפי יהודים, שאחרי שיש כבר את כל האישורים, צריך גם היתר מדיני. אנחנו דורשים מראש הממשלה לתת את אותו היתר, כדי שנוכל להשאיר את החווה הזאת. תקענו כאן יתד ואין שום סיבה שהחווה הזאת לא תוכל להישאר על ההר", מוסיף הרב פרנק.

הוא פונה גם לשרת המשפטים איילת שקד. "שרת המשפטים אמרה שהשיח ישתנה מפינויים להסדרה. זה בידיה, כי היא אחראית על מה שמתנהל במסדרונות הפרקליטות. שיפסיקו להתעמר ולתקוע מקלות בגלגלים לאנשים שאוהבים את ארץ ישראל. היא יכולה לתת הוראה לראשי הפרקליטות לעצור את זה וזה הזמן לכך".