בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

מה מפריע בימים אלה לשדולת הנשים מיסודה של הקרן החדשה לישראל? הארגון הקיצוני פנה היום (רביעי) במכתב לראש לשכת עורכי הדין, עו״ד אפי נווה, בדרישה כי יבטל לאלתר את הוועדה לטיפול בתלונות שווא, הפועלת במסגרת הלשכה.

״ראוי היה כי במקום לטפל ב'תופעה' מומצאת של תלונות שווא, לשכת עורכי הדין תדון בוועדה מיוחדת בתופעת תת הדיווח של נשים על אלימות במשפחה ועל עבירות מין, בוודאי על רקע מחאת הנשים הגדולה״, הבהירו בשדולה.

הוועדה, כך טענו בשדולת הנשים, "משרתת נרטיבים שקריים ומעניקה תוקף לגורמים המנסים להסיט את תשומת הלב ממאבק באלימות במשפחה ופגיעות מיניות לקונספירציות מופרכות״, נכתב בפנייה, עליה חתומות עו״ד מיכל גרא מרגליות, מנכ״לית שדולת הנשים בישראל, ועו״ד מרים זלקינד, מקדמת המדיניות והחקיקה בשדולה.

עצם ההחלטה להקים את הוועדה, תוך התבססות על ״פייק ניוז״, הדגישו בשדולה, גורמת ״נזק בלתי הפיך לנשים הסובלות מאלימות במשפחה ומאלימות מינית, באמצעות יצירת מצג שווא לפיו קיימת תופעה של תלונות שווא״.

בתגובה נמסר מדוברות לשכת עורכי הדין: ״הבקשה לביטול ועדה חשובה כל כך, אינה במקומה. המציאות מלמדת, לצערנו, על קיומם של לא מעט מקרים של עלילות ותלונות שווא אשר יש להם השלכות קרדינליות על חירותם של אנשים ושמם הטוב. מציאות זו הובילה לתיקון הנחיה 2.5 של פרקליט המדינה בשנת 2016, המורה על נקיטת הליכים משפטיים, כולל חקירת חשודים כמתלונני שווא במשטרה והגשת כתבי אישום כנגדם, במקרים של עבירות מין ואלימות במשפחה.

"חשוב להדגיש, כי לשכת עורכי הדין לא היתה זו שהעלתה את הנושא על סדר היום הציבורי אלא אותם מקרים אשר נדונים בבתי המשפט בשנים האחרונות ובעקבותם התקנת הנחיה 2.5 של הפרקליטות".