הרב לוי עם הרב וישליצקי ז"ל והרב מגנס
הרב לוי עם הרב וישליצקי ז"ל והרב מגנסצילום: ישיבת ראשון לציון

עולם הציונות הדתית, ובעצם עם ישראל כולו, נפרד היום מאחד מענקי הרוח והמעש של הציונות הדתית, הרב אלישע וישליצקי ז"ל שהלך לעולמו. ביומן ערוץ 7 שוחחנו על הרב וישליצקי עם חברו הקרוב, ראש ישיבת ההסדר בראשון לציון, הרב שלמה לוי.

"הנקודה המרכזית ביותר של הרב אלישע ז"ל הוא בחינת אברהם אבינו בעולם. אברהם אבינו פתח את האוהל שלו, אכילה שתיה ולינה. מהצד השני הרב אלישע היה כמו שמואל הנביא. לא חיכה שהציבור יגיע אליו אלא הלך אל הציבור. הוא הלך מגרעין לגרעין מבית כנסת לבית כנסת, ממקום למקום לאורך כל הארץ, לא השאיר מקום שבו הוא לא ביקר ולא לימד תורה".

"גם אחרי האירוע, כשהוא כבר חש לא טוב הוא הקפיד להמשיך ללכת בבתי ישראל כדי להפיץ תורה. הענווה העדינות והצניעות ויראת שמים שלא רואים בדורות שלנו, דמות שכל כולה אומרת קדושה ועשייה למען כלל ישראל. הוא היה צדיק כלל ישראלי. שאלת העם היא שהעסיקה אותו. הוא נתן לציבור הרחב לזכות ולשתות מתורת הרב זצ"ל ובנו הרב צבי יהודה זצ"ל. כמו אלישע שגידל את בני הנביאים, כך הרב אלישע גידל את הדור החדש מתוך מבט של אמונה וקדושה ומתוך אמונה בגודלו של הדור".

מוסיף הרב לוי ואומר: "ההסתלקות שלו היא איבוד הלב הפועם של דור הגאולה. המסירות למען עם ישראל היא הרב אלישע".

על מידת הענווה של הרב אלישע וישליצקי מציין הרב לוי כי התנהלותו הציבה רף גבוה של ענווה וצניעות, "הוא היה במידה מאוד גבוהה. מצד אחד היה נותן ומשפיע כל כולו, אבל בלי לחשוב מה היה מרוויח מזה ומה למען עצמו. כל כולו הרגשה שהוא יחד עם האנשים. בגמרא נכתב על המונח 'זרע אנשים' בתפילת חנה שמדובר בזרע מובלע באנשים. הוא לא היה מעל או מתחת האנשים אלא איתם יחד, מחובר עם מי שהיה נפגש איתם בלי להתנשא ובלי לתת להם הרגשה של ענווה של התנחמדות בגלל מדרגה נמוכה של האנשים. הוא היה חי עם הבריות ומתוך כך אהב את האנשים והיה מחובר אליהם. משום כך לא הבין למה עמדו כשהוא נכנס".

על המעורבות בעם ישראל על מגזריו השונים אומר הרב לוי: "הרב אלישע חי כלב פועם, נתן דם וחיים לכל האברים בלי שיקול אישי, נותן עצמה למען הכלל, נותן את כל חייו בלי לבדוק מה ייצא לו מכך. הוא היה צדיק כלל ישראלי ללא נקודות פרטיות, רק איפה אני למען הכלל ולמען האומה".