ריאל מדריד
ריאל מדרידצילום: האתר הרשמי של מכבי ת"א

אחרי ההדחה מהגביע בתחילת השבוע, מכבי תל אביב תפתח הערב את הסיבוב השני ביורוליג דווקא מול אלופת אירופה, ריאל מדריד.

וגם בתחילת הסיבוב הזה, ההגרלה לא האירה פנים לצהובים, שיפגשו בעוד כשבועיים את צסק"א מוסקבה בחוץ. בין השתיים, תעמוד בודצ'נוסט, קבוצה שמכבי חייבת לנצח והפסד מולה ואפשר להגיד כמעט סופית שלום לעונה האירופית.

הנתונים של הקבוצה ממדריד לא מעודדים בכלל. היא ממוקמת שנייה ביורןליג וחייבת את המשחק הזה, אם ברצונה לתפוס את פנר במאבק על המקום הראשון. ריאל השנה קולעת 87 נקודות בממוצע למשחק ב57% ל-2, 40% ל-3 ו-80.1% מהעונשין. היא לוקחת 36.46 ריבאונדים למשחק, מתמסרת הרבה וזה בא לידי ביטוי בכמות האסיסטים עם 20.46 כאלו למשחק, שחקניה חוטפים 6.26 פעמים במשחק ורושמים מדד של 108. הדבר היחיד שריאל צריכה לשים עליו דגש, הוא כמות האיבודים- 11.86 כאלו למשחק.

בדקנו נתונים על שחקניה המובילים והמשמעותיים ביותר של ריאל, אלו שמכבי תצטרך לשים עליהם דגש מיוחד:

* המודל של ג'ון דיברתולומיאו: פרננדו קמפאצו הוא ההוכחה לכך שרכז נמוך בגובה 1.80 בלבד, יכול להיות רכז ביורוליג ומאוד משמעותי בקבוצה גדולה כמו ריאל. כמה משמעותי? הוא קולע העונה 9.7 נקודות למשחק. נכון האחוזים ל-2 סבירים ביותר(42.9%) אבל האחוזים ל-3 והעונשין מרשימים ביותר(41.8% ל-3, 89.7% מהעונשין (רביעי ביורוליג). הוא גם מוריד 2.1 ריבאונדים, מוסר 4.7 אסיסטים (הכי הרבה בקבוצה), חוטף 1.7 פעמים (מקום שני ביורוליג), אבל החוליה החלשה אצלו היא כמות האיבודים (2.3, הכי הרבה בקבוצה). אפשר להגיד שזו שנת המזל שלו, כשקבר שני סלים ענקיים מיותר מחצי מגרש.

* סרחיו יול: אחרי שהשלים כמעט שנת שבתון מלאה בעקבות קרע ברצועה הצולבת, סרחיו יול חזר במשחק האחרון של רבע גמר הפלייאוף ועזר לריאל לזכות באליפות אירופה העשירית שלה. העונה הוא מעמיד 10.3 ב-95% מהעונשין, מוסר 3.4 אסיסטים, אבל גם מאבד הרבה(1.3). עם כל הכבוד לירידה המשמעותית שלו במשחקים האחרונים, הוא היה אחד השחקנים המשמעותיים ביותר במשחק הקודם בין שתי הקבוצות. ובכלל, על שחקן כמו סרחיו יול פשוט אי אפשר להמר.

* המפלצת של המפלצת: אדי טאבארס הוא השחקן שעשוי להכריע את המשחק. לא דווקא בנקודות, לא דווקא בחסימה ולא דווקא באסיסט, אלא פשוט בנוכחות שלו, נקודה. אי אפשר פשוט להתעלם מהשחקן הזה, שגובהו הוא לא פחות מ-2.21 מטרים (ראשון ביורוליג).

מכבי תמיד תצטרך לשים עליו שמירה כפולה, או לפחות שמירה חזקה מאוד וכך לשחקנים כדוגמת סרחיו יול יהיה קל לעשות את העבודה שלהם שהיא לייצר נקודות. ובכל זאת, למרות שאת המפלצת של המפלצת ממדריד אי אפשר למדוד בסטטיסטיקה, הנה קצת נתונים סטטיסטיים: 7.1% נקודות ב71% ל-2(שלישי ביורוליג), 5.9 ריבאונדים, מתוכם 1.9 ריבאונדים בהתקפה וראשון בחסימות ביורוליג(1.9). אבל את התרומה של שחקן כזה, רואים רק במדד(12.8). החולשה שלו היא האחוזים מהעונשין(64%) וכמות האיבודים(1.3).

* המוביל המפתיע: עם כל הכבוד לשחקנים כמו ג'ייסי קארול, רודי פרננדס וסרחיו יול, המוביל של הקבוצה ממדריד השנה הוא אנתוני רנדולף. השחקן, שהוזכר בקיץ כמועמד למכבי והיה בדרך החוצה, נותן עונה פשוט אדירה כמעט בכל פרמטר. הוא מוביל את הקבוצה בנקודות(13). אם תהיתם על האחוזים, הוא קולע ב-53% ל-2, כשמדובר בשחקן שלוקח הכי הרבה זריקות מהטווח הזה בקבוצה וקולע ב-44.9% ל-3 כשמדובר בשחקן שממוקם במקום השני בקבוצה בזריקות מהטווח הזה. הדבר היחיד שהוא צריך להשתפר בו, הוא האחוזים מהעונשין(76.9%). הוא גם מוסיף 4.9 ריבאונדים, 1.3 אסיסטים וממוקם ראשון במדד בקבוצה (14.7).

ולסיום עוד דירוגים של שחקני הקבוצה ביורוליג:

גוסטאבו איון- מקום ראשון באחוזים ל-2(76%) וחמישי בריבאונדים(6.4). זה אם תהיתם איזה עונה עוברת על הסנטר השני של ריאל.

גבריאל דיק- רביעי באחוזים ל-2(70.9%)

לסיכום, מכבי עומדת בפני משוכה קשה מאוד, שספק גדול אם תצליח בכלל להיות בעמדת ניצחון בו. אבל ניצחון בו ומכבי תוכל לצאת לדרך חדשה והוא יהווה ניצחון בונוס אדיר. הפסד ומכבי תסתבך עוד יותר.