איילת שקד
איילת שקדphoto by Noam Rivkin Fenton/Flash90

שרת המשפטים איילת שקד (הימין החדש) שוחחה בטלפון עם ע', אמו של הנער היהודי שנעצר על ידי השב"כ בחשד למעורבות באירוע ביטחוני.

שיחת הטלפון מהשרה שקד התקבלה במהלך הדיון היום (חמישי) בבית המשפט במחוזי. "תודה רבה על השיחה, אני מאוד מעריכה אותה", אמרה ע' לשקד, "אני לא בן אדם של פוליטיקה, אני אמא, השרה שקד, פניתי אלייך כמה פעמים. אנחנו באמת מתחננים, את יכולה להביא את (שי) ניצן אלייך ולדרוש ממנו שהילדים שלנו יראו עורך דין.

"השרה שקד, איך יכול להיות במדינת ישראל, מדינה מתוקנת - שהילדים שלנו, בני 16, קטינים, לא ראו עורך דין עדיין?". ע' שאלה בכאב: "איך מחבלים רואים מיד, וכל השמאלנים הם הראשונים שרצים לתת להם את הזכויות שלהם?".

"השרה שקד", הוסיפה ע' בבכי, "זה הבן שלי, הוא לא ראה עורך דין, אני מתחננת".

שרת המשפטים השיבה, "דיברתי עם פרקליט המדינה פעמיים, אני לא יכולה להתערב בחקירה ואני גם לא מכירה את פרטי החקירה, הבהרתי לו את הזעקה והבהרתי לו את הנקודה והוא וידא שפרקליטת המחוז עוקבת אחרי זה באופן אישי וגם מדווחת לו. הם שמו על זה זרקור ומודעים לזה היטב".

ע' הסבירה את חששותיה בצל הגילויים האחרונים בעניין תרגיל המדובבים בכלא עכו - "במוצאי שבת ראיתי את מה שקרה ב'עובדה' (תרגיל המדובבים), אבל אמרו אז שהכל בסדר, איך אני יכולה היום להאמין שהם בסדר? את אמא, אני לא מבקשת שישחררו אותו, אני לא מבקשת לראות אותו... אני רוצה לראות אותו אבל אני ריאלית השרה שקד... עורך דין!".

השרה שקד הבטיחה ליצור קשר שוב עם פרקליט המדינה. "מה שאני יכול לעשות, עשיתי פעמיים ואעשה בפעם השלישית - זה רק להעיר את תשומת ליבו של פרקליט המדינה. תהיי חזקה, אני מקווה שלא יאריכו", אמרה שקד, "אני מבטיחה שאשוחח שוב עם פרקליט המדינה".

השרה ביקשה להבהיר: "את החקירה מנהל השב"כ, הפרקליטות רק מפקחת". ע' ענתה לה: "כן, אבל לך יש יותר כוח להשפיע. מה אני? אזרחית, שומרת חוק, טובה... עשיתי צבא. הילד שלי הוא בגדר חשוד, אני מבינה, אבל מגיע לו עורך דין".

ע' המשיכה לטעון כי "מחבלים רוצחים מקבלים מיידית עורך דין". שקד סיפרה גי ביררה והאמירה לא מדויקת - "יש הרבה פעמים שלא נותנים למחבלים ועצורים פלסטיניים עורך דין, הרבה מאוד פעמים. את זה ביררתי".

לסיום הבהירה ע' שוב את חששותיה: "אני לא יכולה לחשוב שחלילה הבן שלי חס ושלום יעבור התעללות פיזית, גופנית, או מילולית. לכי תדפקי בשבילי על השולחן. בשבילי".

"אני מבטיחה שאדבר איתו עוד היום", ענתה שרת המשפטים שקד, "תהיו חזקים ותעדכנו אותי אם יש בשורות טובות מחר".

ע' סיימה את הדברים בברכה והוקרה לשרה שקד על השיחה והרצון הטוב לעזור: "אני מברכת אותך שכמו שאת מבינה אותי, שהקדוש ברוך הוא תמיד יתן לך נחת מהילדים שלך".

מלשכת שרת המשפטים נמסר בתגובה: "שרת המשפטים איילת שקד שוחחה עם אם של אחד הנערים העצורים, לבקשת האם. שרת המשפטים שמה דגש על זכויות עצורים ונאשמים, ובמסגרת רפורמת הליך הוגן אף הקימה ועדה לבדיקת מעצרים, התחילה להוביל חקיקת חוק זכויות חשודים ופעולות נוספות.

''לפיכך, השרה שקד אמרה לאם כי שוחחה בעניין עם פרקליט המדינה שי ניצן, אמרה שהכל מתנהל בפיקוח הפרקליטות ואיחלה לה להיות חזקה. השרה הדגישה כי עניין החקירות כלל אינו בתחום סמכותה. צר לנו ששיחות טלפון עם שרה מועברות לתקשורת. הדבר אינו מלמד על תום לב".