מימין: בלוט, נתניהו וטולדנו
מימין: בלוט, נתניהו וטולדנוצילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, קיים היום (שישי) בירור עם המזכיר הצבאי לראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט, בעניין ההתנהלות שקדמה לפינוי המבנים שהוצבו באזור עמונה.

הרמטכ"ל הבהיר לתת-אלוף בלוט כי טעה בטיפולו באירוע והיה מצופה ממנו לנהוג באופן מקצועי יותר, ועל רקע זה החליט להעיר לו הערה פיקודית.

נציין כי בלוט לא הביא את הנחיית ראש הממשלה בזמן אמת לידיעת הגורמים המוסמכים בצה"ל ובכך יצא הפינוי לפועל בניגוד לדעתו של ראש הממשלה. מצה"ל נמסר כי הקצין הכיר בטעותו וציין כי יפיק לקחים.

מוקדם יותר מתח יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ביקורת על התנהלות ראש הממשלה וקרא להוראת נתניהו לזמן את תא"ל בלוט לבירור "ניסיון מביש להפנות את האשמה".

"הניסיון המביש של ראש הממשלה להפנות את האשמה על פינוי עמונה לעבר מזכירו הצבאי, תת אלוף אבי בלוט, הוא לכל הפחות בזוי. לא ניתן שלא לראות בכך בריחה מאחריות וניסיון נואש לחפש שעיר לעזאזל", תקף ליברמן. "קורות חייו של תת אלוף בלוט מעידים על האיש ומבטלים כל אפשרות להאשימו במחדל במקרה של פינוי עמונה. בושה וחרפה!".

במהלך פינוי עמונה נפצעו 23 שוטרים ולטענת המשטרה קצין אחד אף נדקר בחפץ חד בידו. עשרות פעילים שהגיעו באישון ליל למקום יידו אבנים, הבעירו צמיגים והשליכו ברזלים.

המשטרה עצרה שבעה צעירים, שישה מתוכם שוחררו בתנאים מגבילים ועצור נוסף שוחרר על ידי בית משפט השלום למעצר בית למשך חמישה ימים.