הר הרצל לאחר האסון
הר הרצל לאחר האסוןפלאש 90

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה הבוקר (ראשון) את הערעור שהגיש המהנדס אורן ורשבסקי על הרשעתו בגרימת מותה ברשלנות של סגן הילה בצלאלי ז"ל בקריסת גשר התאורה בשנת 2012 בהר הרצל.

ורשבסקי שהיה אחראי על המבנה שהחזיק את מערכת התאורה בבימה המרכזית שעל ההר, טען בערעור שהגיש כי הוסתר מידע מהותי בדבר אי-יציבות המבנה ימים אחדים טרם האסון.

מנגד ערערה פרקליטות המדינה על קולת עונשו של ורשבסקי לאחר שבית משפט השלום גזר עליו עונש של 400 שעות לתועלת הציבור בלבד.

בערעור טענה הפרקליטות כי העונש שנגזר על ורשבסקי איננו הולם את חומרתה של העבירה בה הורשע, ועל כן יש לגזור עליו עונש מאסר משמעותי. בית המשפט המחוזי קיבל את עמדת המדינה וגזר על ורשבסקי תשעה חודשי מאסר בפועל.

בעקבות פסק הדין אמרה סיגלית בצלאלי, אמה של הילה בצלאלי ז"ל, "אולי זה עונש לא מספיק ומזערי, אבל זה עונש של צדק. האדם הזה חייב לשבת בכלא. אני אשמח אם יגיש ערעור כי אני בטוחה שהוא יקבל יותר מזה".

בחודש שעבר קיבל בית המשפט המחוזי בירושלים את ערעור הפרקליטות בעניינו של צוקר, והחמיר את עונשו לשישה חודשי עבודות שירות. כמו כן הוטל עליו לשלם פיצוי כספי בסך עשרת-אלפים שקלים למשפחתה של בצלאלי, ולשני חיילים נוספים שנפצעו באסון.

ההכרעה התקבלה בהסכמה בין עורכי-דינו והפרקליטות, במסגרתה משך צוקר את ערעורו על הכרעת הדין והודיע כי הוא לוקח אחריות על מעשיו. השופטים קיבלו היום הסדר זה.