
ובכן, לפני שאתם פונים לתאגיד המים אליו אתם שייכים, חשוב לבדוק האם יש נזילה בדירה וכדאי לשאול את השכנים שלכם האם גם חשבון המים שלהם התנפח והתייקר באופן חד ומעל הרגיל.
להשוות לחשבונות מים קודמים
הבדיקה הראשונה שעליכם לבצע אם קיבלתם חשבון מים מנופח, היא לבדוק את החשבון עצמו ולהשוות את צריכת המים בחודשיים האחרונים לצריכה בחודשים שחלפו. חשוב לזכור כי בגלל הבצורת המתמשכת מחירי המים בישראל מתייקרים במהירות, לכן חשבון המים שלכם הולך וגדל עם הזמן למרות שלא שיניתם את הרגלי ההיגיינה והמשפחה לא התרחבה.
אם אתם רואים בחשבון החדש והמנופח צריכת מים חריגה לעומת הצריכה עליה חויבתם בחשבונות הקודמים, וכל עוד לא ערכתם שיפוץ מקיף בנכס או היו לכם הרבה אורחים לאחרונה, כנראה קיימת בעיה במד המים או שאתם סובלים מנזילה בצנרת של הדירה או הבניין המשותף.
כדאי לדעת כי צריכת המים בבית משתנה ממשפחה למשפחה, לפי רשות המים הצריכה הביתית הממוצעת לאדם בישראל היא כ-165 ליטר לאדם ביום. הצריכה הממוצעת כוללת את נתוני הדחת המים בניאגרה, שטיפת כלים, מקלחות, שתייה, בישול, כביסה ומדיח כלים. אם אתם גרים בבית פרטי הצריכה גבוהה יותר בגלל עלויות המים להשקיית הגינה.
מה עוד כדאי לבדוק?
לאחר שגיליתם כי צריכת המים שלכם גברה באופן חד, למרות שלא הצטרף תינוק חדש למשפחה ולא אירחתם משפחה וחברים באופן יוצא מהרגיל, עליכם לבדוק האם חלה טעות בחישוב של רשות המים. לעיתים בגלל תקלה באופן החישוב של מספר הנפשות המתגוררות בנכס חויבתם בתעריף הגבוה ביותר, ולכן חשבון המים שלכם התנפח והתייקר.
בנוסף, כדאי לסגור את כל הברזים בבית, לגשת לשעון המים המרכזי ולבדוק האם הפרפר המרכזי בשעון ממשיך להסתובב. חשוב לציין כי נזילה קלה או דליפת מים זעירה באסלה עלולות לגרום להתנפחות החשבון, אך יתכן ותתקשו לראות את הפרפר מסתובב, לכן כדאי לצלם את השעון, לא לצרוך מים בבית במשך כמה שעות, ורק אז לבדוק האם שעון המים המשיך לרוץ.
במידה ושעון המים המשיך לרוץ למרות שכל הברזים בבית סגורים, עליכם להזמין אינסטלטור מקצועי ואמין. אגב, אם יש לכם נזילה קשה או במידה ואתם סובלים מפיצוץ צנרת בסוף השבוע, בחג או באמצע הלילה, אל תדחו את הטיפול בבעיה והזמינו מיד אינסטלטור בשבת המציע שירותי חירום באזור המגורים שלכם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע.
אם אין בעיית נזילה בדירה שלכם, יתכן והבעיה היא בצנרת של הבניין, אך כל השכנים צפויים לקבל חשבון מים מנופח, וחשוב לעדכן את ועד הבית על מנת שזה יזמין אינסטלטור מקצועי לטיפול בבעיה. אם הבעיה אינה בצנרת בדירה או בבניין, יתכן ומקור הבעיה בתאגיד המים ועליכם לפנות לנציג שירות כדי לבדוק את הנושא, כדאי לכם להיזכר בתחקיר כלבוטק אודות מקרים דומים.