שחקני ראשלצ חוגגים הערב
שחקני ראשלצ חוגגים הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

המכבי העולה. את כל שלושת הניצחונות האחרונים שלה בליגת העל בכדורסל, השיגה מכבי ראשון לציון בתום דרמה גדולה. הערב (ראשון) המשיכו הכתומים בשלהם כשניצחו בתום דרמה נוספת את הפועל ירושלים בתוצאה 72:77.

הכתומים מעיר היין הציגו שוב יכולת משופרת, הן בהגנה והן בהתקפה, כששילבו רוח לחימה והקרבה על הפרקט כשהתאבדו על כל כדור, ורשמו ניצחון שישי בשבעת משחקיה האחרונים בכל המסגרות - כולל זה ברבע גמר הגביע שהביא להדחתה של מכבי ת"א ממפעל הכדורסל השני בחשיבותו בכדורסל הישראלי.

ובכל זאת, ניצחון הערב, עם כל הכבוד להשתפרות של הקבוצה מראשון תחת אימונו של גיא גודס, אינו דבר של מה בכך עבור הכתומים.

מאז תחילת 2016, הפועל ירושלים ניצחה בשמונה מתוך תשעת משחקיה מול מכבי ראשל"צ במסגרת העונה הרגילה, כולל כל ארבעת האחרונים, ולמעשה למעט המפגש מולה לפני שלושה חודשים בגביע ווינר סל, הירושלמים לא רגילים להפסיד לכתומים.

תוסיפו לכך את העובדה כי בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות ירושלים ניצחה בהפרש מצטבר של 97 נקודות, תקבלו משחק שאמור להיות ניצחון וודאי לזכותם. אך לא כל עוד גיא גודס על הקווים של המכבים מראשל"צ.

המשחק הלך צמוד מתחילתו ועד סופו כשהיתרון עבר בין שתי הקבוצות שוב ושוב. אף קבוצה לא הצליחה לפתוח פער גדול דיו בכדי להכריע את המשחק וברבע האחרון היה זה קמרון לונג שביצע מספר פעולות במאני-טיים שהכריעו את המשחק עם 72:77.

ההזדמנות הבאה של ירושלים לנקום בכתומים תהיה רק בגמר הגביע, אם שתיהן תעפלנה לשם. אז המשחק יתקיים באולמה הביתי של הפועל - האם שוב תפסיד את תואר הגביע בבית שלה, למכבי? הפעם מדובר בזו הכתומה שנראית לא פחות טובה מזו הכחולה בימים אלו.

קלעו למכבי ראשון לציון: קמרון לונג 17, אלכס המילטון 16, איגור קולשוב 9, אדם אריאל 8, דיימון סימפסון 8, דשון סטיבנס 8, נמרוד טישמן 5, עוז בלייזר 4, איתי שגב 2.

להפועל ירושלים: בר טימור 13, ג'וש אואנס 11, טיישון תומאס 10, ג'ייקובן בראון 10, תמיר בלאט 9, ג'יימס פלדין 8, ליאור אליהו 4, יוגב אוחיון 3, אלכס צ'וברביץ' 2, דשון באטלר 2.