אוהדי בני יהודה. חזק בצמרת
אוהדי בני יהודה. חזק בצמרתצילום: פלאש 90

פעם ב-5 שנים. הפעם האחרונה בה בני יהודה ניצחה את הפועל באר שבע הייתה לפני חמש שנים, ב-2 במרץ 2013, אז ניצחו הכתומים משכונת התקווה את הדרומיים מבירת הנגב בתוצאה 1:0.

מאז, ידם של האדומים מבאר שבע הייתה על העליונה כשאלה ניצחו שמונה פעמים וארבע פעמים נוספות סיימו בתיקו.

אך כשהאלופה בשלוש השנים האחרונות, הפועל באר שבע מנצחת רק אחד משבעת משחקי החוץ שלה עד כה בליגה, וכבר הרימה ידיים במאבק על תואר האליפות מול מכבי ת"א המאיימת, היה זה רק עניין של זמן עד שהם יספרו הפסד נוסף.

כך קרה גם הערב (ראשון) כשאלה איבדו יתרון מוקדם במשחק שהסתיים בתבוסה נוספת העונה.

המשחק נפתח דווקא טוב עבור האדומים מבירת הנגב כשכבר בדקה ה-12 עלו ליתרון משער של מרואן קבהא. המשחק הופסק בשל מטח כבד של ברד, ולאחר ההפסקה היזומה, הייתה רק קבוצה אחת על כר הדשא - בני יהודה תל אביב שמה.

מיגל ויטור, בלמה הפורטוגלי של באר שבע, שרק לאחרונה חזר מפציעה שהשביתה אותו במשך כל העונה שעברה, נפצע שוב במה שפגע מיידית בקבוצתו על כר הדשא. בחסרונו, הגיעה בני יהודה למצבי הבקעה רבים בקלות, ומשלושה מצבים הבקיעה שלושה שערים שקבעו מהפך.

החגיגה הכתומה החלה בדקה ה-55 כשקרלוס קוויאר השווה עם שער בנגיחה שכמעט וקרעה את הרשת. כעבור רבע שעה צ'יבוטה עשה את המהפך עם שער במבצע אישי יפהפה, ובדקה ה-90 אשכנזי תקע את המסמר האחרון בארון של האלופה היוצאת מבאר שבע שקבע - 1:3 גדול בקרב על המקום השני בטבלת ליגת העל בכדורגל.

הפועל באר שבע תעדיף לשכוח את העונה הזו ולסיים אותה כבר עכשיו. בני יהודה? זו בדרך הבטוחה לאירופה.

במשחק נוסף שהתקיים הערב במסגרת המחזור ה-17 בליגת העל בכדורגל, נפרדו מ.ס אשדוד והפועל רעננה בתיקו 1:1.