משה ארנס
משה ארנסצילום: פלאש 90

שר הביטחון לשעבר משה ארנס הלך היום (שני) לעולמו והוא בן 93. ארנס הותיר אחריו את רעייתו מיוריאל, ארבעה ילדים, ומספר נכדים.

ארנס נולד בפולין וכילד היגר עם משפחתו לארצות הברית בעקבות עסקיו של אביו. בשלהי מלחמת העולם השנייה גוייס לצבא האמריקני ושירת בו כשנתיים. עם קום המדינה נשלח מטעם האצ"ל לסייע ליהודי צפון אפריקה בארגון הגנה עצמית.

בהמשך דרכו המקצועית התקדם במקביל הן באקדמיה והן בתעשיית האלקטרוניקה, ובמהלך שנות ה-60 כיהן כסמנכ"ל התעשייה האווירית. בשנת 1971 קיבל במסגרת תפקידו זה את הפרס היוקרתי ביותר במערכת הביטחון, פרס ביטחון ישראל.

החל משנת 1973 כיהן ארנס לסירוגין כחבר בכנסת ובממשלה, עד לפרישתו הסופית מהחיים הפוליטיים בשנת 2003. במסגרת זו שימש שלוש פעמים כשר הביטחון, במשך כשנה וחצי כשר החוץ ובמשך למעלה מחמש שנים מילא את תפקיד יו"ר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. בראשית שנות ה-80 כיהן במשך תקופה לא ארוכה כשגריר ישראל בארצות הברית.

ארנס: ליברמן יתקשה להגיע לרמה של יעלוןאלירן אהרון

לאחר שפרש מהחיים הפוליטיים המשיך ארנס בעשייה ציבורית ומחקרית. אחד ממפעלותיו החשובים בתקופה זו היה חיבור הספר "דגלים מעל הגטו" המהווה סיכום מחקר מקיף שערך על מרד גטו ורשה, ואשר חשף לראשונה לציבור את חלקו הגדול של הארגון הצבאי היהודי (אצ"י), מיסודה של תנועת בית"ר, בלחימה במרד.

עד לפטירתו שימש כיושב ראש המועצה הציבורית להנצחת זכרו ופועלו של זאב ז'בוטינסקי, כיו"ר חבר הנאמנים של אוניברסיטת אריאל וכעמית במכון לאסטרטגיה ציונית וראש הפורום האסטרטגי בו.