רופא שיניים טיפול שיניים מרפאת שיניים
רופא שיניים טיפול שיניים מרפאת שינייםצילום: istock

בישיבתה השבועית שהתקיימה אתמול אישרה הממשלה פה אחד את הצעת סגן שר הבריאות ח“כ יעקב ליצמן, להרחיב את רפורמת טיפולי השיניים שיזם, עד לגיל 18 . עד היום ניתנו טיפולי השיניים מגיל 8 ועד לגיל 16.

עם אישור הממשלה, נכנסת ההחלטה לתוקף מיידי ורפורמת טיפולי שיניים חינם לילדי ישראל התרחבה כבר אתמול עד גיל 18.

מדובר במהלך רחב היקף אותו יזם סגן שר הבריאות ליצמן עוד בכניסתו לתפקיד ב־2015. במסגרת זו, זכאים ילדים ובני נוער עד גיל 18 לטיפולי שיניים מניעתיים ומשמרים במסגרת סל שירותי הבריאות, באמצעות קופות החולים.

במסגרת הרפורמה, טיפולי שיניים יינתנו ללא השתתפות עצמית או בהשתתפות עצמית בסכום של 24 שקלים לטיפול, ולא יותר מ־ 49 שקלים לביקור.

את השירות ניתן לקבל בקופות החולים בהן מבוטחים הילדים, במרפאות הקופה או במרפאות הקשורות אתה בהסכם.

עוד אושר בישיבת הממשלה, כי החל מעוד חודש יסובסדו משמעותית טיפולי השיניים גם לאזרחים ותיקים מגיל 75 והלאה.

כמו כן במסגרת ישיבת הממשלה שעסקה בהרחבת סל שירותי הבריאות ל־2019 הנחה ראש הממשלה את סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, להגיש לממשלה תוך שבועיים מספר חלופות לעדכון קבוע של סל שירותי הבריאות. מטרתו של העדכון הקבוע הוא להבטיח ודאות ויציבות תקציבית למערכת הבריאות ולאפשר לה לענות על מכלול הצרכים הנדרש למערכת לאור ההתפתחויות הטכנולוגיות והזדקנות האוכלוסיה. ההנחיה כאמור עוגנה בהחלטת הממשלה.

סגן שר הבריאות ח“כ יעקב ליצמן אמר: ”אני חש סיפוק עצום על שהצלחתי להגיע ליעד אותו הצבתי עם כניסתי לתפקיד במשרד הבריאות. התחלנו את רפורמת השיניים לילדים מגיל 8 ועלינו שנה אחר שנה עד לגיל 18. בזה תם בהצלחה מהלך חברתי לאומי אותו יזמתי למען ילדי ישראל מכל האוכלוסיות ללא הבדל ואפליה. אני מברך על הירתמות כל חברי הממשלה להעביר את הרפורמה, ולהזכירכם בתחילת הדרך עברנו קשיים ומהמורות אך לא הרפיתי“.

”זהו צדק חברתי ותיקון עוול היסטורי למען ילדי ישראל", הוסיף סגר השר. "טיפולי השיניים היו במשך כל השנים הוצאה גדולה ומיותרת בכיסם של כל אזרחי ישראל וכיום הם ניתנים ללא עלות במסגרת סל שירותי הבריאות הממלכתי בקופות החולים".