השר איוב קרא
השר איוב קראצילום: הלל מאיר/TPS

שר התקשורת איוב קרא (ליכוד) מסכם קדנציה לא פשוטה בכנסת ובממשלה, שבשיאה שילם מחירים כבדים, לטענתו, בתוך העדה הדרוזית, בשל תמיכתו בחקיקת חוק הלאום.

"עשו עלי עליהום בגלל התמיכה בחוק הלאום, הייתי שכפ"ץ של ראש הממשלה למרות הרגישות הרבה במגזר", מספר קרא בראיון לערוץ 7, "היה קשה למצוא מי שיגבו את החוק אנשים פחדו. סילקו את הילדים שלי מבית הספר. משפחתנו הותקפה ומצאו נשק ליד הבית שלי. אבל האמנתי שזה הדבר הנכון ביותר - לתמוך בחוק הלאום. אני רוצה כמו סבא שלי להגן ולשמור על היישוב היהודי, על מדינת היהודים ומדינת ישראל לנצח נצחים. ככל שהיהודים יהיו יותר חזקים כך גם הדרוזים צאצאי יתרו יהיו יותר חזקים, זו ברית היסטורית בינינו".

השר קרא מזכיר גם את המחיר ששילם בזמנו בעקבות התנגדותו לגרוש מגוש קטיף, "האמונה שלי בערכים הייתה זו שהובילה אותי ונשארתי הסמן הימני גם בתקופת הגרוש. הייתי מראשי המתנגדים למהלך ועשו בי לינץ' במרכז הליכוד. לא נבחרתי לרשימה לכנסת. חזרתי לכנסת רק ב-2009 אחרי שהבינו שכל מילה שלי נגד הגרוש ונגד המדינה הפלשתינית היו צודקות, הייתה הוקרה והערכה לאמת שלי ושמחתי על כך".

קרא מקווה שבפרימריז חברי הליכוד ימקמו אותו גבוה, "אני חושב שחבריי בליכוד ובהנהגת הליכוד מבינים שמה שאיוב קרא עשה בחוק הלאום אף אחד לא עשה. וכל זה עשיתי מתוך אמונה ושמירה על האינטרסים ונאמנות לראש הממשלה, עשיתי הכול כדי שלא יהיה סחף כי זה יכל להיגמר אחרת".

"אני יודע על שניים מהקואליציה שאמרו שהם לא מסוגלים לתמוך בחוק, אבל איוב קרא יש רק אחד. לא ראיתי אף אחד מהמגזר חוץ ממני שתמך בריש גלי בחוק הזה. אבל גם כאן האמת ניצחה והיום על פי סקרים כולם מתיישרים עם זה שצריכה להיות כאן מדינה יהודית ודמוקרטית. אני יודע גם על יהודים רבים שבגלל הסימבוליות של איוב קרא הם מצביעים לליכוד ואני מקווה להיות במקום מרכזי ברשימה", הוא מוסיף.

השר איוב קרא יוצא נגד בני גנץ שלדבריו מעולם לא הביע התנצלות על פרשת מדחת יוסוף, "אנשים שכחו אבל אני הייתי בדרום לבנון ואני זוכר את בני גנץ כמפקד יק"ל. כולם עשו קומבינה עם אהוד ברק כדי להביא לקריסה של צד"ל. אני התרעתי על כך אבל כולם התיישרו, כולל גבי אשכנזי, בני גנץ, אהוד ברק ושאול מופז. גם בפרשת מדחת יוסוף גיבור ישראל שהופקר, אני עמדתי בראש הועדה המיוחדת שקמה לבדיקת הפרשה. הועדה היתה בדלתיים סגורות ואני התנצלתי בפני המשפחה, גם שאול מופז התנצל ואמר סליחה לאבא של מדחת יוסוף. זה לא היה פשוט למופז להודות בטעותו, אבל עד היום לא שמעתי התנצלות של בני גנץ ואהוד ברק שהיו מאדריכלי אותה החלטה אומללה להשאיר את גיבור ישראל ולהפקיר אותו".

לסיום אומר איוב קרא כי עתידו של נתניהו יוכרע על ידי העם, "אני לא זוכר מנהיג ישראלי שזכה לכל כך הרבה הערכה והערצה בכל מקום ולא בזכות אף אחד, אלא בזכות חכמתו ותפיסת העולם שלו. הוא הפך להיות מעין פלא של הפוליטיקה ושל המדיניות הנאורה. בכל מקום רוצים לפגוש אותו כולל בעולם הערבי. זה גם בא לידי ביטוי בסקרים ולכן כל בר דעת מבין שהמשפט הציבורי החשוב זה הבחירות לכנסת. אם הוא יזכה לתמיכה גורפת זו הכרעת הדין ואף אחד לא יכול להטיל בכך ספק".