מצפים להתייחסות. עו"ד עדי קידר
מצפים להתייחסות. עו"ד עדי קידרצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

שופט בימ"ש השלום בראשון לציון, גיא אבנון, הורה אתמול (ראשון) למשטרת ישראל להעביר תלונה של אחד מהנערים הנחקרים בימים אלו בשב"כ, תוך שהוא מנוע מפגש עם עורך דינו, למבת"ן - הגוף הבודק תלונות נחקרים בשב"כ.

בנוסף הורה השופט כי קצין מבחן יבקר את הקטין.

הוראת השופט מגיעה לאחר שהקטין אשר מנוע מלפגוש את עורך דינו העלה בפני השופט תלונות קשות על אלימות והשפלות שמבצעים בו אנשי השב"כ במהלך החקירות.

השופט ראה חובה לשתף במידע את הוריו של הקטין ואת עו"ד קידר, אשר דרשו להעביר את התלונה למבת"ן, דרישה אשר התקבלה ביד השופט.

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו סיפר, "בית המשפט שוחח עם הקטין באופן ישיר בדלתיים סגורות. הקטין שיתף את השופט באמצעים אשר מופעלים עליו, לאחר מכן השופט פנה אלי ולהורי הקטין ועדכן אותנו לגבי הקטין".

"הזדעזנו לשמוע שהוא מתלונן על כך שהחוקרים צועקים, מקללים, משפילים אותו ומדברים אליו כך שיורקים בעצם על פרצופו. זה מצטרף לטענות הנוספות של כבילה לאורך כל שעות היממה כאשר הידיים באחור באופן שאתה לא בכלל יכול לגעת באף, בשערות ובכל מה שמפריע לך. הפסקות מעטות מאד לתפילות ולארוחות, ממש בקצרה, תנאים מזעזעים בתא המעצר, כל אלו מצטרפים לתלונה שהשופט הפנה למבת"ן ואנחנו מקווים ומצפים להתייחסות של מבת"ן בנושא", הוסיף קידר.