אביתר יוספי ז"ל
אביתר יוספי ז"לצילום: חשבון הפייסבוק

רב"ט אביתר יוספי, לוחם בגדס"ר צנחנים, נהרג הלילה (שני) לאחר שהחליק לנחל חילזון הסמוך לכרמיאל במהלך אימון ניווט של יחידתו.

הלוויתו תתקיים בשעה 21:00 הערב והוא ייטמן בבית העלמין הצבאי בקרית שאול.

לאחר מותו הועלה יוספי, תושב גבעת שמואל בן 20, לדרגת סמל. בעקבות האירוע, הורה מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, על עצירת כלל הניווטים בצה״ל.

במהלך האימון נפגעו שני חיילים נוספים, שפונו במצב קל לבית החולים רמב"ם כשהם סובלים מהיפותרמיה. המשטרה הצבאית החלה בחקירת האירוע.

מהתחקיר הראשוני עולה כי הלוחם ניסה בחשכה לחצות עם חברו את הנחל, אך מעד ונסחף תוך שהוא צועק: "אני מחליק". בחלוף כשעתיים אותר כ-100 מטרים ממקום הנפילה.

מפקד פיקוד המרכז, אלוף נדב פדן, הורה על הקמת צוות מומחים בראשות מפקד חטיבת "עציוני", אלוף-משנה אורן שמחה, לבדיקת נסיבות האירוע.

ישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בני ברק פרסמה הודעת אבל, לאחר מותו של יוספי ז"ל, שהיה תלמידה.

"משפחת ישיבת בני עקיבא קרית הרצוג בני ברק כואבת ומזועזעת ממותו של בוגר הישיבה אביתר יוספי. אביתר סיים את לימודיו בהצטיינות בישיבה לפני שלוש שנים. ילד נעים הליכות עם חיוך תמידי. מאוד אהוב על חבריו ומוריו. צוות הישיבה עובד כעת לאסוף את חבריו הבוגרים ולדבר עם כל אחד מהם", נמסר מטעם הישיבה.

ראש הישיבה, הרב משה צבי וקסלר ספד לו. "קל לאהוב את אביתר. הוא ילד נעים הליכות, מאוד חברותי ואהוב חבריו ומוריו. תמיד מחייך, ונרתם לכל משימה ברצון".

"הוא תמיד הציע את עזרתו למורים, לישיבה ולחברים. כולם ידעו שניתן לסמוך עליו בכל מצב. אביתר השקיע והתמיד בלימודים וסיים אותם בהצטיינות. תמיד שאף להצלחה. תלמיד ירא שמיים והקפיד על קלה כבחמורה. התפילה שלו תמיד הייתה מלאת השראה", סיכם הרב וקסלר.