ארנס
ארנסאלעד פסח

איש התקשורת, יעקב אחימאיר ספד לשר לשעבר, משה ארנס ז"ל, בשיחה עם אראל סג"ל ב-103FM.

אחימאיר שיבח את ארנס וסיפר על ההבדל בינו לבין אנשי הליכוד של היום: "משה ארנס נפטר דווקא בימי השיא של הכיעור בפוליטיקה הישראלית. דווקא בימים מלאי תרגילים פוליטיים מכוערים פטירתו מזכירה לנו שאפשר גם אחרת. הוא היה פוליטיקאי אחר. המרחק בין הליכוד של היום לדמותו של ארנס הוא עצום".

"אני בספק רב אם משה ארנס היה מצליח להתברג היום לרשימת הליכוד בכנסת אילו היה מתמודד. הוא היה ממלכתי, מאופק אך אף פעם לא ויתר עד הדרך המדינית שלו והאידיאולוגיה".

אפשר לומר שהוא היה הרבה יותר ימני מהימין היום אך פחות מתלהם?

"זה תיאור נכון. הוא היה יותר ימני אך גם פוליטיקאי אנושי. הוא היה פוליטיקאי שלחם למען המיעוט הערבי ובמיוחד המיעוט הבדואי כשפעל שהבדואים יתגייסו לצה"ל. אני חושב שמה אולי העיק עליו עד סוף ימיו היא ההחלטה לבטל את פרויקט הלביא (פרויקט מטוס הקרב של ישראל)".

אחימאיר ציין כי בזמן שאנשי השמאל מזכירים את בגין וז'בוטינסקי המייצגים את ההדר בתנועה כשהם רוצים לבקר את בנימין נתניהו, "חייבים להזכיר את שמו של משה ארנס שהיה אהוד על כל הפלגים הפוליטיים במדינת ישראל. האבדה הזאת היא מאוד קשה, הוא היה אהוב על תומכיו וגם על יריביו. אני זוכר שראיינתי אותו והוא היה כל כך משוחרר, הסתכל על הדברים בצורה מרתקת. הוא היה דמות יוצאת דופן במיוחד בימין הישראלי".