איילת שקד
איילת שקדphoto by Noam Rivkin Fenton/Flash90

שרת המשפטים איילת שקד נפגשה הערב (שני) עם משפחות הנערים העצורים החשודים בפעילות טרור נגד ערבים.

נציגי המשפחות אמרו כי השרה שקד שמעה באריכות את טענותיהם כלפי מערכת אכיפת החוק.

אתמול חשף שירות הביטחון הכללי כי במסגרת חקירת רצח הפלסטינית עאישה ראבי בחודש אוקטובר, נתפסו ממצאים אשר מלמדים על מאפייניהם האנטי-ציוניים של החשודים שנעצרו בחשד למעורבות במעשה.

כך למשל, בחומרים אשר אותרו במהלך חקירת החשודים בשב"כ, נמצא ברשותם סרטון המתעד שריפה של דגל ישראל על-ידי חלק מהעצורים בפרשה. בנוסף, נתפס בחדרו של אחד העצורים דגל ישראל ועליו הכתובת "מוות לציונים" לצד איור של צלב קרס.

בשירות הביטחון הכללי טענו כי החקירות מתנהלות על פי החוק לסיכול טרור באשר הוא טרור. ''הטענה שנשמעה כאילו החשודים 'נחטפו' הינה מופרכת. החשודים נעצרו מכוח צווי מעצר שהוצאו כדין לפני המעצר על ידי שופט ומיד לאחר מעצרם נמסרה הודעה על כך לבני משפחותיהם.

"מכוח החוק", ציינו בשב"כ, ''נמנעה מהחשודים פגישה עם עורך דין למשך ששת ימי החקירה הראשונים, שכן הם נחשדים בפעולת טרור חמורה. צעד זה ננקט מעת לעת כלפי חשודים ערבים ויהודים כאחד. באי כוחם של החשודים הגישו שני עררים לבית המשפט המחוזי נגד מניעת הפגישה ולאחר שבית המשפט נחשף לחשד החמור ולראיות שנאספו, בית המשפט דחה את הערר הראשון ואת הערר השני דחה נוכח הסכמת הסנגורים להאריך את המניעה לפרק זמן מוסכם נוסף''.

בשב"כ גם טענו כי הנחקרים מוחזקים לפי נהלי השב"ס, בהפרדה מלאה מעצורים בגירים במתקן המעצר, כאשר גורמי החקירה פועלים על פי הנחיות גורמי הרפואה והטיפול בשב"ס.

''הנחקרים נבדקו ולא העלו כל תלונות מול גורמי הרפואה של שב"ס ולא מול בתי המשפט במסגרת דיוני הארכת המעצר ועררים שהתקיימו'', אמרו בשירות הביטחון הכללי.

תיעוד: שריפת הדגלתקשורת שב"כ

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את אחד הנערים אמר בתגובה, "היינו כבר במספר דיונים בבית המשפט ומעולם החוקרים לא ייחסו לנחקרים את החזקת הדגל עם הסמל המתועב, היה לי ברור היום אחרי שבית המשפט רמז לשב"כ שלמעשה אין חומר בתיק כי זה רק שאלה של זמן עד לספין של דוברי שב"כ ואכן ספין זה לא איחר לבוא''.

באשר לדגל ישראל ששרפו הנערים אומר בן גביר ''אני זוכר היטב כיצד שתלו את סוכן השב''כ רביב שהניף שלטי אס.אס. והכתים ציבור שלם. איני יודע האם זה המקרה אבל מוכרח להודות שהעיתוי של הוצאת ההודעה, והלחץ שהשב''כ נמצא בו, עשויים להוביל אותם לטעות שוב וכפי שטעו בפרשת אבישי רביב, הם יעשו זאת גם כעת".

שמואל (זנגי) מידד, מנכ"ל ארגון חוננו, תקף גם הוא את התנהלות שירות הביטחון הכללי סביב חקירת רצח הפלסטינית.

"שירות הביטחון הכללי החליט לשפוך את דמם של המתיישבים וכל האמצעים כשרים. הכפשות, שקרים, דה לגיטימציה לציבור שלם. ולמעשה הותר דמם. הכל כדי להכשיר את הפרות החוק בחדרי החקירות כפי ששמעו עורכי הדין מהנחקרים.

"ישיבת פרי הארץ, מוסד לתפארת, נערים נהדרים, החינוך הכי טוב בישראל, הבנים של כל המשפחות הכי טובות בארץ לומדות במקום, ופשוט השב"כ החליט לשפוך את דמם. השב"כ אפילו לא טורח לבדוק את האליבי שהציגו להם. לצערנו, לכל אורך ההיסטוריה השב"כ רמס את המתיישבים, בתקופת אבישי רביב, בחקירות דומא, וגם כעת. לא ניתן לשפוך את דם הנערים, גם ליהודים יש זכויות בארץ הזאת", סיים מידד.