זירת הפיגוע בצומת גבעת אסף
זירת הפיגוע בצומת גבעת אסףצילום: דוד מיכאל כהן/TPS

כוחות צה''ל, השב"כ והמשטרה הצליחו ללכוד הלילה (שלישי) את המחבל עאצם ברגותי אשר ביצע את פיגוע הירי בטרמפיאדה בגבעת אסף, שבו נרצחו שני לוחמי צה''ל יובל מור יוסף ויוסף כהן הי"ד.

עאצם היה שותף לביצוע פיגוע ירי בטרמפיאדה בעופרה יחד עם אחיו צאלח ברגותי אשר נהרג במהלך ניסיון מעצרו.

מהשב"כ נמסר כי עאצם נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם בבנימין, והיה עסוק בימים האחרונים בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלאצניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה.

"המעצר הלילה שבוצע על ידי לוחמי שב״כ וימ״מ הוא שיאו של מאמץ מודיעיני ומבצעי שהחל מיד לאחר הפיגוע, במהלכו, הפעיל שב״כ וצה״ל יכולות מודיעיניות, מבצעיות וטכנולוגיות שונות לצורך איתור המפגע, כולל מעצר של עשרות פעילים וסייענים מקרב תשתיות החמאס בגזרת בנימין", אומרים בשב"כ.

בפיגוע בצומת גבעת אסף נרצחו שני חיילי צה"ל מגדוד נצח יהודה, סמ"ר יובל מור יוסף הי"ד וסמל יוסף כהן הי"ד. חייל נוסף מהגדוד נפצע באורח קשה מאוד וצעירה תושבת בית אל נפצעה אף היא באורח קשה.

אמל"ח שנתפס בעת מעצר המחבל
אמל"ח שנתפס בעת מעצר המחבלצילום: תקשורת שב"כ

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר בתגובה, "אני מברך את השב"כ, צה"ל והימ"מ על לכידת המחבל השפל שביצע את הפיגוע בגבעת אסף והיה שותף לפיגוע בעפרה. ידה הארוכה של ישראל תגיע לכל מי שפוגעים באזרחינו ומדינת ישראל תמצה עמם את הדין".