חיילות דתיות
חיילות דתיותצילום אילוסטרציה: באדיבות 'אלומה'

בארגון "חותם" תוקפים הבוקר (שני) את משרד החינוך בעקבות פסיקת בג"ץ מהשבוע שעבר בנוגע לתקצוב הכנה לשירות לצה"ל של בנות דתיות.

מנכ"ל ארגון חותם, עמיטל בראלי, טוען כי עמדת משרד החינוך שהוצגה לשופטי בג"ץ מנוגדת לעמדת החמ''ד ולערכים לאורם הוא מחנך את תלמידותיו.

"תשובת משרד החינוך בעתירה היא לא פחות משערוריה. גם השופט מינץ כתב בהחלטתו כי תשובת משרד החינוך היא בניגוד לערכי ומטרות החמ"ד שרואה בשירות הלאומי המקום הנכון לתרומה משמעותית לבנות", טוען בראלי.

לדבריו, "צר לנו שהחמ"ד פעל במחשכים בניגוד למדיניות המוצהרת שלו ולא עמד בלחצים שהפעילו עליו ארגונים פלורליסטים. אנו נפעל בכל דרך למנוע את כניסת ארגונים אלו לתוך האולפנות הדתיות ולכל מסגרת שלא תרצה בשטיפת מוח".

עוד הוסיף בראלי: "בשבוע הבא נפגין יחד עם בנות החמ"ד מול משרד החינוך בדרישה שלא לכפות שטיפת מוח שאינה מתאימה לעולמן החינוכי כיון שרצונן לתרום למדינה רק במסגרת השירות הלאומי, במסגרת שעליה התחנכו בתוך מערכת החינוך".

הבוקר פורסמה פסיקת בג"ץ, אשר לפיה נדרש משרד החינוך לממן פעולות הכנה לצה"ל לבנות דתיות, כפי שהוא מממן פעולות דומות לבנים דתיים.

פסק הדין נתן בג"ץ בעקבות עתירה שהוגשה על ידי עו"ד אמנון לורך ובאמצעות עו"ד גיא פורר ודבי שליט ממשרד יגאל ארנון נגד משרדי החינוך, הביטחון, המשרד לשוויון חברתי וצה"ל.

בעקבות הגשת העתירה, משרד החינוך פירסם מבחני תמיכה לפעילות הכנה לשירות צבאי גם לתלמידות החינוך הממלכתי־דתי.