יהיו בחירות. מתישהו. מליאת הכנסת
יהיו בחירות. מתישהו. מליאת הכנסתצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

פוליטיקאי יקר ואהוב!

אנחנו מבינים שהכנסת איננה בית כנסת ושלא כל הח"כים הם צדיקים עליונים אבל יש לנו ציפייה להתנהגות בסיסית ואת קולותינו ניתן בקלפי לאנשים שיעמדו בקריטריונים הללו. רגע לפני שנספר לך על ציפיותנו אנחנו מבקשים ממך לעשות תרגיל דמיון קטן.

אתה הולך ברחוב כדי לסדר משהו בבנק והפלאפון מצלצל בגלל הודעה שגרתית מהעוזר שלך. ידך נשלחת לכיס כדי לענות להודעה ופתאום אתה מרגיש מכה חזקה בגב. לפני שאתה מספיק להבין מה קרה אתה שומע צרחה "אללה אכבר" ואז מכה נוספת.

מעוצמת המכה השניה אתה נופל על הרצפה אך מצליח להסתובב ולשכב על הגב. מהר מאוד אתה מזהה המולה מסביב למחבל ויהודים יקרים שנכנסו לשדה הקרב כדי להגן עליך תוך כדי סיכון חייהם. תוך רגעים קצרים המחבל חוסל ומיד ניגשים אנשים לטפל בך. מתוך הערפל הכבד וכאבי הגב אתה מזהה חלק מהקולות שמעליך. לפתע המוח שלך מתביית על קול אחד מוכר.

במאמץ עילאי אתה מצליח להזיז את העיניים ולזהות שאחד מהאנשים האהובים שהגנו עליך הוא יו"ר המפלגה השנואה עליך. אתה הדלפת עליו והוא השפיל אותך רק לפני כמה חודשים אבל ברגע האמת הוא סיכן את חייו למענך.

תרחיש כזה איננו מנותק מהמציאות והוא עלול לקרות בכל רגע. בפיגועי הדקירה והירי ראינו תופעה מדהימה של אכפתיות עוצמתית עד כדי מסירות נפש. ישראלים נכנסו לעין הסערה במקום לברוח מהסכנה כדי לסייע לקרבן ולחסל את המחבל. באותם רגעים אין משחקי כבוד ואפילו פוליטיקאים ואנשי ציבור נכנסו לשדה הקרב. ברור שחבר הכנסת השני יעשה זאת בשבילך ברגע האמת, אז למה ללכלך עליו?

אולי תהיה אמיץ ותודה שאתה אוהב אותו?

אולי כדאי שתאמץ קמפיין חיובי שממעט בשלילה ובעיקר עסוק בחיוב. אל תשפיל את חבירך בשידור חי וגם לא בראיונות והדלפות. כדאי שתגלה סוד חשוב: עם ישראל הוא עם צדיק ועדין ולכן איננו אוהב אנשים שמתנהגים בצורה בזויה. אל תנופף בחסרונותיו של השני כי אנו יודעים שגם לך יש חסרונות כמו שגם לנו יש.

אל תנאם לנו על שינוי ותקווה כאילו שהמציאות כרגע נוראית ואם רק אתה תהיה ראש ממשלה אז לפתע הכל יתהפך לטובה, השמש תזרח והציפורים כמו בסיפורים יזמרו שבח. המציאות כרגע מורכבת ויש בה צדדים טובים וצדדים שטעונים שיפור וכך יהיה גם ביום שאחרי הבחירות.

אנו מעריכים אותך על כל פועלך ורוצים שתמשיך לפעול בלי לזהם את האווירה הציבורית בלשון הרע, שקרים ורכילות.