נעמה זרביב
נעמה זרביבצילום: סיגל קרימלובסקי

נעמה זרביב, המתמודדת על מקום ברשימת האיחוד הלאומי בכנסת ויו"ר ארגון ''שוברות שוויון'', מתייחסת לכינוס מרכז המפלגה ביום שני הקרוב וקיום הבחירות ליו"ר המפלגה ולרשימה לכנסת.

"הערכים של האיחוד הלאומי הם כל כך ברורים ויציבים כך שכל האנשים שאיבדו את המהות ואת הדרך שלהם בבית היהודי או במפלגות אחרות מוזמנים לחזור לאיחוד הלאומי, מפלגה שאין בה שיקולים אישיים ועם דרך ברורה", היא אומרת לערוץ 7.

למה החלטת לרוץ לכנסת?

"האיחוד הלאומי צריך להוסיף דגלים נוספים למפלגה כמו משפחה, עשייה חברתית וחיבור לציבורים שונים. אני זוכרת שהגעתי לדיון בקידום מעמד האישה על השירות המשותף וכולן דיברו שם באותו קול, למה אישה לא בטנק? למה אישה לא בצנחנים? אף אחת בדיון לא שמה סימן שאלה על המחיר בשירות נשים בצה"ל. לא היה שיח אחר. פתאום קלטתי שאם הייתי מביאה נתונים אחרים היו מקשיבים לי.

"לא היינו פשוט בזירה הזאת. בנו שם חומות של חוקים 'בעד השוויון' ואנחנו לא היינו שם. הבית היהודי כשל בנושא המשפחה שהולכת ומתפרקת וכולם יודעים מה קורה באירופה, ואנחנו צריכים בהחלט להחזיר את דגל המשפחה. היום בציבור 'הפרדה מגדרית' נחשבת כהדרת נשים ותפיסת האלימות. התפיסה שלנו אומרת ששמים מחיצה ושירותים נפרדים זה דבר שמכבד נשים ולא מדיר אותם".

"אני מאמינה בחיזוק המשפחה, הזוגיות וחיזוק הבחירה באימהות. הגענו למצב שאישה יכולה לבחור בכל תפקיד חוץ מלהיות אמא".

היית רוצה שבאיחוד הלאומי יהיו שיריונים לנשים?

''באיחוד הלאומי קבעו שאין שיריונים לנשים כי אם יש אישה טובה וראויה בוחרים בה, ולכן אני מאמינה שיבחרו בי ובעוד נשים''.

ומה לגבי בחירת היו"ר וההתמודדות בין השר אורי אריאל לח"כ בצלאל סמוטריץ'?

''אני מאחלת שמי שיבחר יהיה לטובת המפלגה ולעם ישראל''.

זרביב ניהלה בעבר גרעין תורני ברמלה, גרה בעבר בגוש קטיף וביצעה תפקידים רבים סביב העשייה החברתית, "גם הערכים הביטחוניים וגם הערכים החברתיים הם על סדר היום. אני חושבת שאנשים בוחרים במפלגה שיש לה ערכים ברורים גם מבחינת ביטחונית וגם חברתית וכלכלית. אנחנו לא מפלגה שדואגת רק לארץ אלא מפלגה שדואגת גם לעם ובאמת רואה חשיבות בעשייה חברתית".

יש מקום לאנשים שאינם דתיים במפלגה?

יש מקום לכולם בתנאי שהם חייבים להיות מחוברים לערכים של תורה. לא צריך להכניס מישהו שאינו דתי כקישוט. צריכים אנשים שמחוברים לערכי התורה גם אם הם אינם דתיים, לא כמו שראינו בכנסת האחרונה שהבית היהודי היה צריך להתפשר בערכים של תורה.

מפלגת האיחוד הלאומי אינה מפלגה מגזרית?

''אם אותה משפחה שגרה ברעננה, שילה, גבעת שמואל ורמת הגולן רואה בתורה את מרכז חייה ורוצה להשתייך למפלגה דתית ותורנית ולהתחבר לערכי התורה, היא מוזמנת להצטרף אלינו. אם אותה משפחה רוצה משהו פרווה היא מוזמנת להצביע לבנט ולקבל "ליכוד 2". אני חושבת שאנחנו כדתיים לאומיים מביאים משהו מיוחד מאוד עם דרך ברורה בכל תחומי החיים אז החיבור אלינו הוא הנכון והטבעי''.

''הציבור הדתי לאומי צריך לצאת מהפחד שלו ומהתחושה שהוא מגזרי ולהבין שמפלגה דתית לאומית כמו האיחוד הלאומי היא לא מגזרית היא תורנית שפתוחה לכולם. יש לנו תורה שאומרת משהו עמוק על האדם, על המהות, על הבדל בינינו לבין ערבים, על הבדל בין איש לאישה, על כלכלה לפי תורה, לתורה יש הרבה דגלים ומי שמתחבר שיבוא אלינו".