אות יקיר מכללת אורות ישראל לקורט רוטשילד

מכללת "אורות ישראל" חגגה יום הולדת 98 למר קורט רוטשילד, מהתורמים הגדולים בציונות הדתית בישראל ובקנדה, והעניקה לו את אות יקיר המכללה בטקס חגיגי אליו הגיעו ראשי המכללה, ראשי תנועת המזרחי העולמית, סטודנטים וסטודנטיות מהקמפוסים רחובות ואלקנה.

רוטשילד, שתרם רבות למכללה וסייע לה מימיה הראשונים נמנה בין היתר גם על מייסדי מכון לב, ובית טובי העיר, ייסד את ישיבת הכותל ואת מרכז הבריאות בירושלים, ותורם למוסדות רבים בהם מרבית ישיבות ההסדר בארץ.

בימים אלו משמש רוטשילד כיושב ראש הוועד ונשיא המרכז העולמי של תנועת המזרחי העולמית ונשיא תנועת המזרחי קנדה.

באירוע שהוקדש ליום הולדתו ה98, הודו לו אנשי מכללת אורות ישראל על כל מאמציו לעזרת המכללה ביצירת דור מחנכים חדש בישראל.

פרופ' יובל סיני, נשיא המכללה הודה למר רוטשילד ואמר: "על אף עיסוקיו הרבים עזר קורט למכללה רבות בחזון ובמעשה, ביצירת אקדמיה תורנית, קידום החינוך הדתי לדורות הבאים, לאהבת תורת ישראל עם ישראל וארץ ישראל"

במהלך האירוע הודה לו רועי ביתאן, אחד הסטודנטים להם סייע במתן מלגות לימודים ואמר: "לולא עזרתך, הייתי מצטרף לשאר חבריי ומוותר גם אני. שכר הלימוד נורא מאיים והאופציה לוותר קורצת פעם אחר פעם. אמשיך להשקיע ולהתאמץ ועזרתך לא תהיה לשווא"

חבר הכנסת לשעבר שאול יהלום סיפר כי הכיר את קורט בתקופה שהיה פעיל במזרחי במפד"ל והוא היה "מגדלור של חסד שממשיך להאיר עד היום", כדבריו.

הרב אילן מזר, המנהל הארצי של מזרחי קנדה, בירך את קורט ואמר: "קורט הקדיש במסירות נפש את מירב שנותיו לשרת את עם ישראל במדינת ישראל. המאמצים המרובים של מר רוטשילד סייעו להגות וליצור מספר רב של מוסדות חינוך בארץ ובעולם וכך קידם מר רוטשילד את המסר הציוני דתי בכל אתר ואתר".

בטקס נכחו פרופ' ישראל ריץ' רקטור המכללה, הרב ד"ר יהודה פליקס מייסד המכללה, חבר הכנסת לשעבר שאול יהלום, פרופסור יובל סיני נשיא המכללה, ד"ר חנה קטן נשיאת המרכז למשפחה, בני גור מנכ"ל "משימות", ג'רי רוזנפלד נשיא לשעבר של המזרחי בקנדה, הרב אילן מזר מנהל ארצי של מזרחי קנדה, הרב חיים פוגל יו"ר חבר הנאמנים של מכללת אורות, מנדי ומרלין מאירוביץ, ג'ק וסוזן קאהן, משה ומרים קסטן ומקורבים נוספים מהארץ ומקנדה.

את הטקס הנחתה נעמי שפנגלט, מנהלת המחלקה לפיתוח משאבים וקשרי חוץ במכללת אורות ומי שיזמה את האירוע.