איזנקוט וראשי הרשויות
איזנקוט וראשי הרשויותצילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל היוצא רא''ל גדי איזנקוט נפגש היום (שלישי) לשיחת פרידה עם ראשי הרשויות בעוטף עזה, לפני סיום תפקידו.

בפגישה נכחו ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, ראש המועצה האזורית "אשכול", גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית "שער הנגב", אופיר ליפשטיין וראש המועצה האזורית "חוף אשקלון", איתמר רביבו.

על פי הדיווח בחדשות עשר, איזנקוט תיאר תמונת מצב לא אופטימית, ולדבריו הסיכויים למערכה נוספת באזור בשבועות הקרובים הם בינוניים. "אני מקווה שעד סוף 2019 לא יהיה משהו כדי שנשלים את המכשול".

"אני מבין את התסכול, אבל צריך לזכור מה קרה לפני ולקחת בחשבון שיש עוד חזיתות להתמודד איתן", אמר איזנקוט וציין כי המצב ברצועת עזה הוא קשה, אבל אין בה רעב.

לדברי הרמטכ''ל, הכסף הקטארי מאזן את המתיחות בדרום ובלעדיו "הפיצוץ יגיע מהר יותר". איזנקוט הסביר כי לא מדובר ב"פרוטקשן" אלא במימוש אינטרס ישראלי להנעת הכלכלה בעזה.

הרמטכ"ל חשף כי ישראל סיכלה הברחה של עשרות אלפי רקטות, "סיכלנו 15-20 אלף הברחות של רקטות. חמאס רואה ניצחון גדול במהלכים הפוליטיים שקורים בישראל כתוצאה מהטרור".

גדי ירקוני, ראש המועצה האזורית אשכול, סיפר לאחר המפגש כי "איזנקוט ליווה באופן ישיר והדוק את פעילות ההגנה של צה"ל על יישובי עוטף עזה באחת התקופות המאתגרות שידענו ופיתח איתנו, ראשי המועצות, קשר אישי שוטף. תחת פיקודו ובהמלצתו העקשנית קיבלה ממשלת ישראל את אחת ההחלטות המשמעותיות ושוברות השוויון מבחינת יישובי עוטף עזה - פרוייקט המכשול נגד חדירות ואיום המנהרות".