פלומיין וחוגג במעמד החתימה היום
פלומיין וחוגג במעמד החתימה היוםצילום: דף הפייסבוק הרשמי של בית"ר ירושלים

17 מחזורים עברו, והערב (שלישי) נפתח באופן רשמי חלון ההעברות של חודש ינואר, זמן טוב עבור קבוצות רבות לשנות את סגל השחקנים שלהן בתקווה לשינוי מצבן בטבלת ליגת העל בכדורגל.

הראשונה להתחזק בחלון ההעברות הנוכחי זו הקבוצה מהבירה, בית"ר ירושלים. אמש החתימה בית"ר לעונה הבאה את שוערה הליטאי של הפועל חיפה, שטקוס שמסיים את חוזהו אצל האדומים מהכרמל בסיום העונה ויעבור לבירה כשחקן חופשי בקיץ, או כבר עכשיו תמורת שחקנים.

הערב עשו הירושלמים החתמה נוספת שכבר בשבוע שעבר כמעט והתרחשה, כשקשרה המצויין של הפועל חדרה העולה החדשה המפתיעה, פרדי פלומיין חתם לשלוש שנים במועדון מהבירה.

למעשה פלומיין יעמוד לרשות הבית"רים כבר במחזור הליגה הקרוב ביום ראשון מול עירוני קריית שמונה, כשעד כה העונה לקשר המחונן בן ה-23 ישנם 4 שערים ו-4 בישולים.

כאמור, עסקת רכישתו של פלומיין מהעולה החדשה מחדרה הייתה אמורה להתקיים כבר בשבוע שעבר, כשזה היה אמור לעבור לבירה יחד עם חברו לקבוצה הצפונית, קווין טאפוקו. התעקשותו של טאפוקו לעבור לשורות האלופה היוצאת הפועל באר שבע, הביאו את בית"ר לגשת לשולחן המשא ומתן מחדש והערב הודיעו סופית על הגעתו של פלומיין לקבוצה.

בצעירותו כבש פלומיין שלושער בגמר אליפות הנוער עד גיל 17, ואף הגיע לנבחרות הצעירות של צרפת. ב-2013 עוד הספיק לחתום בפולהאם האנגלית, אבל לא שיחק שם אפילו דקה אחת.

פלומיין מצטרף כעת אל יוסי בניון שהגיע כשחקן חופשי וגם כן צפוי לעמוד לרשות המאמן ניר קלינגר במשחק הליגה הקרוב מול קריית שמונה.

קבוצה נוספת שביצעה החתמה ולא פחות גדולה, היא מכבי חיפה. הירוקים מהכרמל החתימו בעסקת ענק שנראית כמו העסקה הגדולה ביותר של חלון ההעברות של ינואר שרק עתה נפתח, את חלוצה של בני יהודה ירדן שועה.

שועה מחזיק בתואר מלך השערים בליגת העל נכון לעכשיו, כשבמאזנו 9 שערים ו-3 בישולים. שועה כבר הוזכר לעבור לקבוצות בחו"ל ונראה כי מכבי חיפה, שבשנים האחרונות מדשדשת בטבלת ליגת העל בכדורגל וכבר לא גדולה כמו שהייתה, חוזרת להיות מגנט עבור השחקנים הטובים ביותר בכדורגל הישראלי.

נשיא המועדון, יענקל'ה שחר אמר במעמד החתימה כי "אני שמח מאוד שאחד השחקנים המבטיחים בליגה עובר אלינו. נעזור לו להתפתח ונאחל לו בהצלחה".

בעוד מכבי ת"א החתימה כבר לפני חודש את אורוש הצעיר מדינמו מינסק, היריבה העירונית שלה, הפועל, שתפגוש את הצהובים מת"א במחזור הליגה הקרוב החתימה את קלאודמיר פריירה הוותיק שמגיע מבני סכנין ואילו הפועל חיפה קיבלה בהשאלה מאותה מכבי ת"א את מתן חוזז הצעיר. הולך להיות מעניין החלון הקרוב.