גונן שגב
גונן שגבצילום: פלאש 90

השר לשעבר גונן שגב, שהואשם בריגול למען איראן, צפוי לחתום על הסדר טיעון עם הפרקליטות שיוצג היום (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים.

במסגרת ההסדר, שגב ירצה עונש של 11 שנות מאסר בפועל. הוא יודה בעבירת ריגול חמור ובמסירת ידיעות לאויב. נמחק מכתב האישום הסעיף שמייחס לו סיוע לאויב.

לאורה פישר, זוגתו של השר לשעבר, סיפרה לפני מספר חודשים על חטיפתו של שגב לישראל על-ידי אנשי מערכת הביטחון.

"הוא הוזמן רשמית לנסוע לגינאה המשוונית ובשגרירות ישראל אף הנפיקו לו ויזה לשם כך. בהמשך, מישהו תפס אותו לפתע בשדה התעופה שם, כך שהסיפור היה מתוכנן, להביא אותו לגינאה המשוונית ומשם להביא אותו לישראל", אמרה פישר בראיון לחדשות עשר.

פישר, שפגשה את השר לשעבר שגב לראשונה במקרה בבית קפה בעיר בון שבגרמניה, הגיבה לראשונה על הטענות שריגל בגלל שהתאכזב מישראל, אחרי פרשת ייבוא הסמים שבה הורשע ובמסגרתה ריצה עונש מאסר בכלא. "הוא כעס על האופן שבו התייחסו אליו אחרי כתב האישום שהוגש נגדו, לאחר ששהה בכלא. כולם דיברו עליו באופן שלילי ביותר. הוא איבד את כל המוניטין הטוב שלו כפוליטיקאי ואף כאדם".

כשנשאלה על מצבו כשהוא כלוא בישראל לאחר שהוגש נגדו כתב אישום חמור, השיבה: "בואי נאמר שבימים הראשונים, כשהוא היה נעדר, התקשרתי לשגריר (שגריר ישראל בניגריה), שהיה לו קשר עם אדם מהמוסד. התקשרו אליי ולא ידעתי מה קורה בהתחלה.

''הם שאלו אותי כרגיל, 'אוקיי, מה ידוע לך? לאן הוא נסע? מתי שמעת ממנו לאחרונה?' ואז, כעבור יומיים-שלושה, הוא אמר 'אנחנו חושבים שהוא בסדר. איננו יכולים לספר לך יותר מכך, אך אנו מאמינים שהוא בסדר', ומאותו הרגע לא שמעתי לגביו, לא מהמוסד ולא מהשגרירות".