אחינועם ניני ודני האדום בחברון
אחינועם ניני ודני האדום בחברוןצילום: דוברות הישוב היהודי בחברון

הזמרת אחינועם ניני ידועה בעמדותיה השמאליות הקיצוניות. באחת ההופעות אפילו אמרה לקהל את המשפט "הילדים שלי לא ייסעו לחברון אלא לאום אל פאחם", והנה, דווקא ניני הייתה האורחת של הישוב היהודי בחברון.

על הביקור והמפגש שמסתבר למרות הכול לא היה כל כך טעון בינה לבין ראשי הישוב, שוחחנו עם דובר הישוב היהודי בעיר האבות, נועם ארנון.

"הסיפור התחיל באמצעות מישהו אחר, דניאל כהן 'בנדיט', המוכר מהפגנות הסטודנטים בצרפת כ'דני האדום'. הוא עושה סרט המשקף דעות שונות בנושא זהות יהודית. הוא הגיע לכאן במסגרת הזו ויחד אתו הגיעה אחינועם ניני", מספר ארנון.

"הפגישה הייתה מאוד נעימה, שתינו קפה ואכלנו עוגיות. הם בעיקר באו לשמוע אותנו, כי הם רוצים לשמוע אותנו במסגרת הפרויקט. היה לנו ברור שלא נסכים, אבל על דבר אחד הסכמנו, שצריך לדבר גם כשלא מסכימים. שמענו דעות והשמענו דעות בצורה נעימה ומכובדת".

ארנון מוסיף ואומר: "המפגש הזה הוא טוב וכמו שאנחנו מתנגדים לכל חרם מכל צד שהוא – לפני יומיים הייתה בקריית ארבע הצגה של הבימה – אנחנו לא מחרימים אף אחד ונקבל כל אחד בהכנסת אורחים".

עוד קודם למפגש עם אנשי הישוב היהודי בעיר ביקרה ניני במערת המכפלה, "שם רואים את כל הדתות וכל הזרמים", כדבריו של ארנון הרואה בחברון עיר המחברת בין הבריות על אף הדימוי הטעון שבה: "השיחה הייתה מאוד נעימה. הבעתי את העמדה שלנו, שאני מאמין שהיא עמדת כל אוהב הארץ, עמדת אוהבי האדם כולם, כל עוד הם לא נלחמים בנו, ושמתוך כך אנחנו רוצים ריבונות ישראלית על כל הארץ, זו הדרך היחידה להבטיח שלום ושקט לכל בני האדם בארץ הזו".

"היא הופתעה מהעמדה הזו", אומר ארנון הסבור כי קשה להתנגד לעמדה אוהבת אדם שכזו ומציין כי ניני שאלה מה תהיה תגובתו אם הערבים ירצו עצמאות, "הבהרתי שלא תהיה כאן עצמאות שלהם, אבל אהבת אדם תהיה כאן".

בדבריו מדגיש נועם ארנון כי אולי בניגוד לדימוי התקשורתי ולאופן בו מצוטטת ניני במרוצת השנים האחרונות הרי ש"לא אמרה שום דבר מהסוג המכעיס והמתריס". את דבריה על חברון ואום אל פאחם לא הכיר ארנון, כמו גם התבטאויות קיצוניות אחרות של אחינועם ניני, אך הוא מציין ש"למרות הכול היא הגיעה לחברון והסכימה להצטלם אחרי שביקשנו את רשותה. היא הייתה לא מתנשאת ולא מתגאה בשיחה איתה".