הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: לירון מולדובן

דניאל גולדמן, יו"ר בני עקיבא העולמי לשעבר, מסרב להשתתף באירוע לפתיחת הוועידה של ''בני עקיבא העולמית'' שתיערך בשבוע הבא בבנייני האומה בירושלים, בשל העובדה שהרב חיים דרוקמן ישתתף באירוע.

גולדמן, מבכירי תנועת ''בני עקיבא העולמית'', מותח ביקורת על הרב דרוקמן בשל העובדה שאיפשר לרב מוטי אלון להעביר שיעורים בישיבת "אור עציון" בראשותו, גם לאחר שהורשע במעשים מגונים.

"אני מעורב בבני עקיבא עולמי מאז שאני זוכר את עצמי. במהלך 15 שנה גם הייתי פעיל מאד בארגון ידידי בני עקיבא עולמי, וב״ה יחד עם הנהגת התנועה הצלחנו להוביל כמה מהלכים חשובים", סיפר גולדמן בפוסט ארוך שפרסם בפייסבוק.

''בעוד כמה ימים תהיה פתיחה החגיגית של הועידה העולמית, בה יתקבצו חניכים ובוגרים מכל העולם היהודי לירושלים לחגוג את התנועה המדהימה. בעשרים שנים האחרונות לא פספסתי אף ועידה. התרגשתי כל פעם מחדש שבעולם מלא ציניות יש עדיין צעירים מדהימים עם ברק בעיניים.

''לצערי הפעם אני לא יכול להשתתף", הכריז גולדמן. ''הסיבה אינה טכנית. לא אוכל לשבת בשורה אחת עם הרב חיים דרוקמן, מי שתרם כל כך הרבה להצלחתה של בני עקיבא בכלל והתנועה העולמית בפרט, ועדיין מהווה מנהיג רוחני (ומסתבר פוליטי) חשוב ומרכזי.

''לצערי גם לאחר תקופה של כמה שבועות מאז שפרץ לחיינו שוב פרשת הרב אלון, שכבר לא מותיר מקום לספק (שלטעמי לא היה כל כך בפעם הקודמת) עדיין לא שמענו מילה של התייחסות או חשבון נפש מהרב דרוקמן שחיפה על הרב אלון ועזר לו להשתקם למעמד ציבורי, מה שרק הגביר את הסיכון שהרב אלון יפגע שוב''.

גולדמן הסביר כי ''הרב דרוקמן הוא לא רב אנונימי. ההיפך, והשבועות האחרונים רק מוכיחים שאך ולמרות גילו המתקדם הוא נמצא בלב העשייה הציבורית, ועדיין לא מוצא זמן להתייחס, לא למעשיו, ולא לנפגעים.

''מהסיבה הזאת אני לא אוכל להשתתף בוועידה שהיא מבחינתי בית ומקום שממנו שאבתי כל כך הרבה ערכים, כמו ערבות הדדית ודוגמא אישית".

אילן גל-דור מנכ"ל ארגון גשר הבהיר בשיחה עם ערוץ 7 "יש צורך גדול בפעילותה של גשר לחברה בישראל ולעם היהודי. דניאל גולדמן כתב את הפוסט כיו"ר בנ"ע העולמית לשעבר ואין שום קשר בין הדיון לפעילותו בגשר. גשר ממשיכה לחבר בין חלקי העם השונים בעיקר בתקופה הסוערת שלנו. המסר הזה עבר באופן אישי גם לרב דרוקמן".