בשנים האחרונות עשתה יובל דיין כברת דרך מהיותה מוזיקאית צעירה ועד להפיכתה למנטורית בתוכנית המוזיקלית 'דה וויס' ממנה צמחה.

בשיחה עם איריס קול סיפרה דיין איך משפיע עליה הקשר עם שלומי שבת, ההחלטה לשבת איתו בכיסא משותף בתוכנית ואיך קיבל ההשראה לשירה החדש 'לפתוח את הלב'.

"השיר הזה נכתב אחרי הרצאה שציפיתי בה על נתינה וקבלת האחר. אני אוהבת לקרוא ולשמוע המון דברים, התוכן הזה תמיד מעסיק אותי. חבר שלח לי את ההרצאה הזאת וצפיתי בה, הרגשתי איך זה מצליח לחלל ולהזיז אותי והשיר הזה נכתב תוך שלוש דקות. קלטתי שככל שהמסר מדויק ואמיתי אפשר להשפיע על אנשים. איחלתי לעצמי אחרי ההרצאה שאוכל להשפיע על האנשים בכזו עוצמה ומהירות ולהביא משהו לעולם".

"השיר הזה זו איזושהי הזמנה להתבוננות פנימה והוא בכלל נכתב לפני שלוש שנים", סיפרה, "זה שיר שתמיד חיכיתי שיגיע הרגע שלו והזמן המתאים. אני מרגישה שהוא לא יכל לצאת בזמן כל כך מדויק כל מה שכתוב שם הוא בדיוק מה שאני עוברת בחיים".

איך את לקראת דה וויס? את חולקת כיסא משותף עם שלומי שבת. צמחת מהבמה הזאת וכעת את בכיסא המנטור. את בטח זוכרת את המתח.

"אנחנו בעיצומם של הצילומים. בתוכנית הזאת יש דגש על מה אתה יכול לתת. אני מרגישה שאני הקול הצעיר שיכול להסביר מה קורה בזמן ואחרי התוכנית. דווקא בגלל שאני באה מהבמה הזאת אני מרגישה שיש לי יותר מה לתת. אין לי קריירה כה ארוכה כמו שלומי שבת או אלבומי מופת כמו של עברי לידר. דווקא במקום הזה יש לי יתרון".

את נהנית?
"כן מאוד. לא חשבתי שיהיה לי כל כך כיף וזה מפתיע. דווקא בגלל שאני יחד עם שלומי אז יש לי ביטחון. הוא נורא מנוסה, אנחנו מכירים כבר שבע שנים וזו כבר חברות".