הצוללת במהלך בנייתה
הצוללת במהלך בנייתהצילום: דובר צה"ל

מפקד זרוע הים, האלוף אלי שרביט, הודיע היום (רביעי) כי הצוללת השישית שעתידה להיקלט בזרוע הים בתחילת העשור הבא תיקרא "אח״י דרקון", על שם דג מעמקים טורף שבשמו מובאות כל אותיות ה"דקר".

שם הצוללת נקבע לאחר הליך סדור והוכרז היום במסגרת כנס תכנית העבודה של זרוע הים לשנת 2019.

בנוסף, בהליך זה נקבע כי שם דגם צוללות העתיד של הזרוע יקרא ״דקר״, שם המנציח באופן הראוי והמכובד ביותר את זכר לוחמיה של אח״י דקר.

הצוללת השישית, "אח״י דרקון", תהווה אבטיפוס לדגם דור הצוללות הבא, הדגם המתקדם ביותר שיהיה בשירות זרוע הים בעשרות השנים הבאות.

האלוף שרביט אמר כי "לוחמי שייטת 7 משמרים יומם וליל את יציבותנו הביטחונית, במקצועיות ללא רבב, תחכום, מסירות וחשיבה מתמדת. בפעילותם על גבי צוללות העתיד של מדינת ישראל יספקו זווית מבצעית ייחודית ואסטרטגית, חיונית מאין כמותה, להגנת מדינת ישראל".

נציין כי תהליך בחירת שם הצוללת נמשך מעל חמש שנים. במסגרתו, שונה שם הצוללת מ-״דקר״, בשל מחלוקת שהלכה והתפתחה בקרב משפחות חללי הצוללת שטבעה בשנת 1968.

לאחר תהליך בחינה מחודש, החליט מפקד זרוע הים שלא לקרוא לצוללת ״דקר״ ושזה יהיה השם של דגם הצוללות שילוו את זרוע הים בעשרות השנים הבאות.

השם ״דרקון״, על שם דג הדרקון, ממשיך את שמות הצוללות ״רהב״ ו-״תנין״ כשמות המתארים חיות ימיות מרשימות ונשען על השם ״דרקון הים״ אשר נמצא במאגר השמות של מפקד שייטת הצוללות הראשון, סגן-אלוף יוסף (יוסל׳ה) דרור ז"ל.

השם מבטא כוח ומבצעיות התואמים את אופי פעילות השייטת וילווה את הצוללת במהלך הפעילות המבצעית הרבה הצפויה לה בשנים הבאות.

בנוסף, הוחלט כי האות הראשונה של כלל הצוללות מדגם ״דקר״ (DAKAR CLASS) תהיה האות ד׳, כמקובל בקרב ציים נוספים בעולם.