גלעד שרון
גלעד שרוןצילום: פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא יאפשר לגלעד שרון, בנו של ראש הממשלה המנוח אריאל שרון, להתמודד במחוז הדרום בליכוד, כך דווח בחדשות 2.

על פי הדיווח, לשרון חסרים 100 יום בלבד לסיום תקופת האכשרה של 3 שנים במפלגה ובדרך כלל יו"ר הליכוד מקצר את התקופה, כי שעשה לשר יואב גלנט שהצטרף לשורות המפלגה רק היום.

גורם בליכוד אומרים שנתניהו בסך הכל מעוניין להעניק לפעילים ותיקים יותר בליכוד הזדמנות הוגנת לרוץ במחוזות - ועל כן אכשרת גלנט שירוץ ברשימה הארצית אינה רלוונטית.

גלעד שרון מתכוון לעתור לבית הדין של התנועה ולדרוש שיאפשרו את התמודדותו, אולם אם ייכשל בכך, קיימת סבירות גבוהה שהמתחרה הישיר שלו, ליאור קצב, יהיה נציג המחוז.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה נתניהו כבר סיכם בעבר עם יו"ר המזכירות ישראל כץ שבמשבצת המחוזות לא יינתנו קיצורי פז"ם, זאת על מנת לאפשר לפעילי התנועה שחברים בה שנים ארוכות סיכוי הוגן יותר להתמודדות".

ד"ר שלמה קרעי המתמודד למשבצת מחוז נגב ברשימת הליכוד, אמר בתגובה: ״גלעד שרון נטש את ערכי הליכוד כאשר יזם וקידם את תוכנית ההתנתקות ובהמשך גם תמך בהחלטת אביו לפרק את הליכוד ולהקים את קדימה. כעת אפשר לברך על כך שההתמודדות במחוז נגב תהיה דמוקרטית בין אנשי ליכוד אמיתיים וערכיים''.