החיפושים בנחל. הבוקר
החיפושים בנחל. הבוקרצילום: כבאות והצלה מחוז צפון

הורים של חיילים מגדוד הסיור של חטיבת הצנחנים, חבריו של סמל אביתר יוספי ז"ל, שנהרג באסון הניווט בנחל חילזון, מספרים כי משיחות עם ילדיהם שהשתחררו בסוף השבוע לביתם עולה כי הם תודרכו על ידי מפקדיהם לקראת המשך חקירת האירוע הטראגי.

בדיווח שמביא הבוקר "ישראל היום" נאמר כי רבים מהחיילים הבהירו להוריהם כי נאסר עליהם לדבר עם גורם כלשהו על האירועים, כולל לא עם הוריהם ובני משפחותיהם ששאלו על השתלשלות האירוע, התדרוכים והנהלים שקדמו למותו של סמל יוספי ז"ל.

עם זאת, כאמור, חלק מהחיילים סיפרו להוריהם כי לקראת חקירת מצ"ח הבוחנת את הדברים תידרכו מפקדים את החיילים והבהירו להם מה נכון יהיה לומר בחקירה ומה לא.

עוד על פי הדיווח מפקדים הבהירו עוד לפני חקירת מצ"ח והשלמת התחקיר הפיקודי - כי לא היה על סמל יוספי לחצות את הנחל משום שלא ניתנה פקודה מפורשת לעשות כן. העיתון מציין כי "מדובר בגרסה שנויה במחלוקת, משום שמספר חיילים טוענים שפנו במהלך האימון לחמ"ל בשאלה אם צריך לחצות את הנחל, ונענו 'תהיו חזקים'".

מדובר צה"ל נמסר "בעקבות האירוע שבו נפל סמל אביתר יוספי ז"ל ביום 7 בינואר 2019, נפתחה חקירת מצ"ח ונערך תחקיר על ידי צוות מומחים. מטבע הדברים, לא נוכל להתייחס לנושאים המתבררים בחקירה ובתחקיר עד להשלמתם. צה"ל משתתף בצער משפחת יוספי וימשיך ללוותה".