הרמטכ"ל נפרד מצה"לדובר צה"ל

הרמטכ״ל היוצא רא״ל איזנקוט נאם באירוע הפרידה ממנו שהתקיים הערב (ראשון) בקריה בתל אביב בנוכחות הצמרת המדינית והביטחונית של ישראל.

"כל אחד ואחת מהיושבים כאן", פתח איזנקוט, "כבוד נשיא המדינה, ראש הממשלה ושר הביטחון, חברי הקבינט, מפקדי צה"ל הבכירים בעבר ובהווה, שותפי בכוחות הביטחון, חבריי הקרובים ובני משפחתי - לכולכם חלק בלתי נפרד בדרכי האישית ובמאמץ המשותף להבטיח את ביטחון ישראל".

"בעוד יומיים אפרד מהצבא בו שירתי ובראשו הייתה לי הזכות לעמוד", הודה הרמטכ"ל. "צבא שהוא בראש ובראשונה צבא לוחם - צבא מוכן, עוצמתי ומרתיע. צבא הנשאר נאמן לערכיו מתוך הכרה כי עוצמתנו הערכית היא חלק בלתי נפרד מעוצמתנו המבצעית. צבא השומר על היותו צבא עם ממלכתי, המורכב מכל גווני החברה הישראלית - גברים ונשים, בני עדות ודתות שונות הבוחרים להתעלות מעל לכל מחלוקת ולפעול יחדיו להגנת המולדת ולחירות ישראל".

"ארבעים שנים עברו מאז התחלתי את דרכי הצבאית כלוחם בחטיבת גולני", נזכר הרמטכ"ל. "שם נחשפתי לראשונה לאופיו המיוחד של צה"ל. שם חוויתי אירועים מבצעיים מעצבים. שם פגשתי מקרוב במחירה הכבד של משימתנו - כאשר איבדתי חברים לנשק. אנשים טובים ויוצאי דופן, אשר שילמו בחייהם למען ביטחון ישראל. לצדם למדתי על הכוח הרב הטמון באחוות הלוחמים ועל האחריות הכבדה המונחת על כתפי המפקד".

"מורשתם ומורשת כל נופלי צה"ל, טובי בנינו ובנותינו", הצהיר רא"ל איזנקוט, "היא שממשיכה להנחות את דרכנו. היא המחייבת אותנו להושיט יד אחים מחבקת לבני המשפחות השכולות ולהמשיך לשאת בממשימת ההגנה".

"עמיתיי לפורום המטה הכללי ומפקדי צה"ל הבכירים", המשיך הרמטכ"ל, "בארבע השנים האחרונות פעלנו ללא הפסק למען הבטחת עוצמתו של צה"ל. יחד הרחבנו את היקף אימוני כוחות הסדיר והמילואים, שיפרנו את איכות ההכשרות וחיזקנו את יכולתנו המבצעית. יחד ביססנו את העליונות, שיפרנו את יכולות המודיעין של צה"ל והבאנו לקפיצת מדרגה משמעותית בכל הגזרות להבטחת מוכנות הצבא למלחמה".

"יחד הבטחנו כי יהיו בידינו כלי נשק עם טכנולוגיה מהמתקדמים בעולם", אמר רא"ל איזנקוט ומיד הבהיר, "ובא בעת זכרנו תמיד כי כוחנו טמון באנשים - חיילי צה"ל ומפקדיו. אני מודה לכם על הזכות לפקד לצד עמיתים ישרים, נחושים ומקצועיים כמותכם".

"אביב", פנה הרמטכ"ל היוצא למחליפו, "רבות עברנו יחד, מתוך אמונה מלאה ביכולותיך כמפקד, אני יודע כי תוביל את צה"ל כצבא מקצועי, ערכי וממלכתי. מדינת ישראל זכתה בך ותתברך בך כרמטכ"ל".

"אבקש להודות לרעייתי חנה, לילדיי, לאמי היקרה, לבני משפחתי היקרים - בארבעים השנים שהיו למרבית חיי הבוגרים, חלקתי בגאווה גדולה את השליחות שבמשימת השמירה על ביטחון ישראל, איתכם. אני מודה לכם מעומק ליבי על התמיכה, על האהבה ועל ההבנה העמוקה", סיכם הרמטכ"ל את דבריו. "תודה לכולכם על האמון ועל השותפות לדרך - הם היו לי לנכס יקר ולאחריות עצומה".