אביגדור ליברמן
אביגדור ליברמןצילום: TPS

שר הביטחון לשעבר ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן הגיב הבוקר (שני) לכוונת הממשלה לבקש ארכה נוספת מבג"ץ לתיקון חוק הגיוס.

"אין גבול לתרגילים שממשלת נתניהו מוכנה לעשות, על מנת להפיל את חוק הגיוס של מערכת הביטחון לטובת חוק 'אי הגיוס' בנוסח החרדי", תקף ליברמן בפייסבוק.

לדבריו, "שוב הממשלה מתכננת לפנות לבג"צ על מנת לקבל ממנו ארכה נוספת והכל רק כדי 'לתקוע' את החוק שהבאתי ושעבר בקריאה הראשונה בכנסת. גם בתקופת הבחירות אין שום מניעה להעביר חוק זה, שקיבל את ברכת הצבא ואושר גם בכנסת. הכל התחמקויות, הכל ספינים ופשוט כניעה לחרדים".

כאמור, הממשלה צפויה לפנות לבג''ץ בבקשה את לקבל ארכה נוספת לחקיקת חוק הגיוס, בשל החלטת הממשלה לפזר את הכנסת ה-20 וללכת לבחירות.

במשרד המשפטים יסבירו לבית המשפט כי מדובר בתקופת בחירות, וכי קשה להגיע להסכמות ולגיבוש מתווה בתקופה כזו.

"בכדי לאפשר לממשלה החדשה שתוקם לאחר הבחירות הכלליות, כמו גם לכנסת ה־21, להידרש לסוגיה המורכבת, לבקשת ראש הממשלה ושר הביטחון ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה - מתבקש בית המשפט הנכבד להורות על הארכה נוספת של תקופת השהיית הצו המוחלט, כך שבטלותו בעקבות התיקון תיכנס לתוקפה ביום 28.7.19, בתום שלושת החודשים הראשונים לתקופת כהונתה של הכנסת ה־21", נכתב בבקשה שתוגש לבג''ץ.