בני גנץ
בני גנץצילום: מרים אלסטר, פלאש 90

יו"ר מפלגת "חוסן לישראל", הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ, נפגש היום (שני) עם מנהיגי מחאת הדרוזים ולראשונה מאז נפתח קמפיין הבחירות התייחס בקולו לסוגיות שבמחלוקת.

גנץ שוחח עם ראש המחאה ואמר, "יש לנו ברית דמים אבל לא פחות מכך יש לנו ברית חיים, אנחנו צריכים לוודא שבצורה משותפת אנחנו בונים את השותפות הזו ואת הברית הזו כברית חיים כמו שראוי שיהיה".

"אני אעשה כל שביכולתי לפעול למען תיקון נכון של החקיקה שיביא לידי ביטוי את הקשר העמוק והבלתי ניתן לניתוק לא רק בקרב אלא גם בחיים, לא רק בקושי אלא גם בטוב. תודה שבאתם", הוסיף גנץ.

מאז רשם את מפלגתו שומר גנץ על שתיקה ומעמעם את המסרים עמם יתמודד בבחירות הקרובות לכנסת.

אולם, ההתבטאות הבוקר בנושא חוק הלאום, כמו גם צירופו של אלון שוסטר, ראש מועצת שער הנגב לשעבר, למפלגתו בשבוע שעבר, עשויים להעיד על הכיוון בו צפויה ללכת המפלגה.

בעבר אמר שוסטר כי יהיה מוכן להעביר את שטח המועצה שבראשותו לידי חמאס, תמורת שלום: "מכיוון שאני לא פוליטיקאי, הסכם שלום, קץ כל התביעות, הכרה במדינה יהודית-דמוקרטית, התשובה היא חד משמעית: כן".

"הסבא שלי שרד פוגרומים באוקראינה, אבא שלי שרד את האיום הנאצי, הגיעו לכאן בתור ציונים סוציאליסטים כדי להקים מדינת מופת – ולא כדי לקדש לא את שער הנגב, לא את נצרים ולא את העיר העתיקה בירושלים. שום דבר” אמר שוסטר בריאיון למנדי ריזל ברדיו דרום, בשנת 2017.