בעלה של הדס, יונדב: לא יכול לדמיין עולם בלעדייך

הדס תפוחי ז"ל, תושבת הישוב עטרת שנהרגה אתמול בתאונת דרכים בכביש 465 סמוך לישוב, מובאת אחר הצהריים (שני) למנוחות בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

הרב יוסף יעקבי, ראש אולפנת דרכי נעם לשעבר, ספד להדס, "כל מקום שהדס נכנסת כל האווירה משתנה, כאילו אווירה של שבת. אצילות, נכונות לסייע. כל פינה שהיא שמה את היד נהייתה כמו פרח. תמיד נעם הליכות, אף פעם לא שמעתי תלונה".

"תמיד הכל בנעם ובשמחה. איך הנגינה הזו יכולה להפסיק, זו נגינה שצריכה להמשיך. פרח יפה קטפת, ריבונו של עולם", הוסיף.

רחלי, חברת ילדות של הדס, ספדה לה וסיפרה עליה "יפה מוצלחת מדהימה. אנחנו חיים בידיעה שיוצאים לנסיעה ויש סכנה שלא נחזור. אבל על הדס אף פעם לא חשבתי דבר כזה. אתמול אחרי הזוועה נפגשנו לדבר, הוקסמתי מהכמות של אנשים שמרגישים שממש מכירים את הדס, הוקסמתי אבל לא הופתעתי. מעל הכל אצלה היה החסד. הדס היא ענווה, הדס היא פשטות הדס היא שמחה. הדס היא שילוב מופלא בין עוצמה וביטחון עצמי לבין צניעות".

אבנר, אחיה של הדס ספד, "את אחותנו הקטנה, מאירת העיניים. עם הצחוק המתגלגל. נסתרות דרכי השם. חלל עצום נפער בחיינו. כל כך הרבה ישרות היה לך, של יראת שמים, צניעות, בחן ובנעימות. אנחנו נדאג להמשיך את דרכך. טוב וישר השם, הטוב נעלם מעיננו. הדס, נשאב כוח מהשמחה שלך ומטוב ליבך".

האב, יעקב לנגזם, התקשה לקרוא ועל כן כתב את הספדו. "הדס נולדה בחודש הכי שמח, אדר. היא נולדה לשמוח ולשמח. ועל כך תודה לבורא עולם. מאז הבשורה המרה אנחנו שואלים 'למה למה למה', איני יודע אם אי פעם נדע למה. ה' נתן וה' לקח, יהי שם ה' מבורך".

בעלה של הדס, יונדב תפוחי אמר בהספדו, "היית מלאת שמחת חיים. ראית בי רק את הטוב עם הלב הגדול שלך. גם ברגעי משבר ידעתי שמכל דבר תקומי יותר חזקה. היית הרוח החיה של הבית".

בישוב עטרת חושדים כי מותה של הדס נגרם כתוצאה מפיגוע אבנים, וכי היא סטתה מנתיב נסיעתה לאחר שהותקפה באבנים.

בישוב מסבירים כי גשש של צה"ל זיהה סימנים של אבנים שנזרקו לעבר המכוניות העוברות בכביש שבו אירעה התאונה, סמוך לכפר אום-צאפא.

בעטרת מציינים כי באותו מקום נזרקות מדי שבוע אבנים לעבר רכבים ישראלים, ומעריכים כי הנהגת ניסתה לברוח מהאבנים שנזרקו לעברה, סטתה ממסלולה והתנגשה במשאית שנסעה מולה.