לוחמים בצוק איתן
לוחמים בצוק איתןצילום: תומר נאוברג, פלאש 90

שלום בני,

קוראים לי מיכל, אם לשישה בנים. ארבעה מבני משרתים כלוחמים בחטיבת גולני. את האהבה לכומתה החומה ולעץ של גולני קיבלו מהדודים, האחים שלי, שנשאו בגאון את הכומתה החומה על הכתף.

תשמע בני, אנחנו אנשים פשוטים בני הארץ הזאת, הורי והורי בעלי, שלום, עלו מצרפת. שלום גדל בעיר הקודש טבריה, עובד בהצלת חיים, בלי רעש וצלצולים, מה שצריך, בארץ, בחו"ל, מתוך תחושת שליחות של בן הארץ, כמובן עדיין בגאווה עושה מילואים. אני ירושלמית שגדלה בין חומות העיר העתיקה, משתדלים לעשות טוב לעמנו ומדינתנו.

אנו בוכים וכואבים ביום הזיכרון לשואה, ולחללי מערכות ישראל, מתרגשים ביום העצמאות, מהטקסים, מחידון התנ"ך, גדלנו בתנועות נוער ארצישראליות, חינכנו את ילדינו על ערכים של אהבת המולדת, המורשת, אהבת העם ואהבת אדם. זו הרוח הנושבת בביתנו, זו הרוח עליה חונכו ילדנו לאהבת הארץ, למסירות והקרבה, לגדול להיות לוחמים בצבא ההגנה לישראל.

במבצע 'צוק איתן' היו שניים מהם שם בעזה. כשהגיעו השמועות על הנגמ"ש השרוף והחללים, ליבנו בער בקרבנו. הדאגה לילדים התערבבה עם צדקת הדרך וההבנה שאויב מנצחים, על אף המחירים הכבדים, כבדים מנשוא.

הם חזרו מהמלחמה גיבורים, נושאים על כתפיהם את המאורעות, את המראות ואת כאב החברים שלא שבו בחיים.

שומעת אני את דבריך כרמטכ"ל מתגאה במוסר, מוסר מעוות שמשמעותו סיכון בני וחבריהם מגולני, גבעתי וצנחנים, מכל הלוחמים, ושואלת את עצמי, הדם ילדנו הפקר? שני בניי, מי בגדוד ומי בסיירת, שעכשיו שוכבים אי שם בבוץ, יהיו לאויבינו למגן בשם מוסר מעוות? הייתכן שתיפול שערה מראשם, שדם ייגר בעבור אויבנו?

דמי רותח, דם אימהות הלוחמים, החברים לחטיבה זועק לשמים. ואיך אסביר זאת לילדי, ואיך אשלח אותם ללחום, לצבא שהבטיח לי 'שתדע כל אם עבריה שמסרה את גורל בניה בידי מפקדים הראויים לכך'. כשבפועל מעדיף את חיי האויב על פני חיי בניי.

נושאת תפילה לאבינו שבשמיים, חזק את מגיני עמך ישראל, לוחמי צבא הגנה לישראל, שלח עצה טובה למנהיגנו, מפקדי בניינו.
והפר מחשבות שונאנו ומבקשים רעתינו.
מאמינים בצדקת דרכינו, אוהבים את מדינתנו.

מיכל ושלום גליל