מרי פופינס חוזרת
מרי פופינס חוזרתצילום: יח"צ

לפני חמישים שנה כשעלה לראשונה הסרט מרי פופינס, היתה זו הקלאסיקה היפה ביותר שיכלו לצפות בה מבוגרים לצד ילדים או בעצם להיפך. ילדים לצד מבוגרים. הילדים היו התירוץ. כולם נהרו באותם ימים של טרום הטלויזיה בארץ, לאולמות הקולנוע כדי לצפות בסיפור הקסום הזה.

והנה, בימים אלו אחרי שנות דור, מחזירים למסך את מרי פופינס הקוסמת האגדית שעושה טוב לכולם בסרט חדש מרי פופינס חוזרת.

זו אותה מרי פופינס היורדת על חבק דק משמים, כאילו משום מקום, כדי לעזור. הפעם הסיפור מתרחש בלונדון שלפני תקופת החשמל, כשרק נפט דולק בעששיות ומנקה הארובות הידוע עובר בין עמוד תאורה למשנהו כדי להאיר חשכת ליל חדשה.

זו התפאורה למה שקורה בתוככי אחד הבתים פנימה, שם מגלים אלמן צעיר המגדל לבדו את שני ילדיו כשלצידו אחותו המסייעת לו מידי פעם. חייהם קשים. בשל קשיים שמערימים עליהם השלטונות הם יאלצו בתוך ימים ספורים לפנות את ביתם, את רכושם ואת זיכרונם היחיד מאמא.

וכאן נכנסת הדמות המופלאה שלא כהתה עינה לתמונה. מרי פופינס שמוכרת לתושבים המבוגרים מעברה, מחוללת פלאים ומביאה למסך את דמות האישה הטובה, גומלת החסדים שכל מעשיה הם לעזרה.

הדמויות מצולמות נפלא ומשוות לתקופה של הימים ההם בלונדון הקרה והחשוכה, אוירה מחשמלת ומאירה. צלצולי הביג בן מוסיפים נופך מיוחד משלהם וכל מי שהיה אי פעם בבירת הבריטית מזדהה לרגע עם הצלצול.

שמו של הסרט מרי פופינס חוזרת מעיד על מהותו של הסרט. היא אמנם חוזרת על שלל קסמיה אבל את השיר המפורסם מימי אז צ'ים צ'ירי לי.. לא תשמעו כאן. אז אל תתאכזבו. יש הרבה שירים יפים, חדשים ונוגעים ללב. סרט מופלא שילדים לצד מבוגרים (או להיפך..) ייהנו ממנו עד מאד.

137 דקות נקיות, נעימות ומלאות רגש ועניין.