"נחזק את הצבא - קטלני, יעיל וחדשני"באדיבות תאגיד השידור "כאן"

האלוף אביב כוכבי מונה הבוקר (שלישי) לראש המטה הכללי של צה"ל והחליף בתפקידו את רא"ל גדי איזנקוט. כוכבי הועלה לדרגת רב אלוף על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס שנערך בקריה בתל אביב.

מהקריה ימשיך כוכבי להיכל הזיכרון בהר הרצל. בשעה 12:00 הוא יתפלל בכותל המערבי ומשם יסע לבית הנשיא כדי להיפגש עם הנשיא ראובן ריבלין. בהמשך היום יתקבל כוכבי במשמר כבוד בקריה, במעמד פורום מטכ''ל, משם יעלה אל לשכתו בקומה ה-14 בבניין צה"ל.

הרמטכ''ל היוצא איזנקוט אמר בטקס כי ״בעשייה חסרת פניות הוכחנו כי צה״ל ראוי לאמון הציבור. לאורך הדרך ידענו להאריך כל ביקורת מבוססת ועניינית, הקשבנו ולמדנו. בארבע השנים האחרונות רשם צה״ל הישגים ראויים לציון, ביצע אלפי פעולות של הפעלת כוח עוצמתית ומדויקת - וקיבע את מעמדו בעיניי אויביו כצבא מתוחכם, מפתיע ויצירתי״.

״העשייה הביטחונית אינה מתכנסת תמיד לכותרת בת שמונה במילה. יש בה תהליכים ארוכים ומשמעותיים, גלויים וסמויים, המבטיחים את ביטחון מדינת ישראל ועוצמתינו. תוצאותיה ניכרות בבירור לאורך הגבולות וברחבי המזרח התיכון״.

לדברי איזנקוט, ״רק מי שהיה עד לעוצמה שהופעלה בכל לילה לעומת השקט שאליו קמו אזרחי ישראל בכל בוקר - יכול להעיד על המוכנות והכשירות של צה״ל למלחמה ועל כוח ההרתעה של צה״ל. בחרנו להתמודד עם האויב החזק. מדי יום כוחנו נבחן בהצלחה במניעת ההתבססות האיראנית בסוריה ועצירת התחמשות חיזבאללה בלבנון״

״בחלוף ארבע שנים, אבקש לחזור ולהוסיף לדברים האלו: חובתנו אינה מתבטאת רק באופן שבו נעמוד מול אתגרי השעה הזאת, אלא באופן שבו ננצל שעה זו כדי להתכונן לאתגרי המחר״, אמר הרמטכ''ל היוצא.

אביב כוכבי
אביב כוכביצילום: מתוך השידור

הרמטכ״ל הנכנס, רא״ל אביב כוכבי, אמר בטקס הענקת הדרגות: ״אני נוטל עלי את התפקיד ביראת קודש, ורואה בו זכות. זכות שניתנה לי בסיוע רבים הראויים לתודה. להורי שקבעו בידי את המצפן הראשון, מצפן הערכים״.

״חיילים ומפקדים, צה"ל הוא ביתי הנוסף. אני אוהב את הארגון ואת חייליו, ומתכוון להנהיגו ביחד עם המטה הכללי, ובשיתוף כלל הדרגים, מתוך הכרה בעוצמת האנשים״.

״כל חייל וחיילת הם נכס יקר שקיבלנו למשמרת, וְהדאגה למשרתים היא צו. כמוה, זיכרון הנופלים, חיזוק המשפחות השכולות – והפצועים, והמחויבות להשבת הנעדרים״

״עכשיו, בתורי, משקבלתי עלי את האחריות להובלת הצבא, אני מתחייב להקדיש את כל מרצי, בגישה ביקורתית ותוׂבענית, לחיזוק קיר המגן, וְלהתאמתו לאתגרי ההווה והעתיד, כשבמוקד הגדלת כושר הפגיעה באויב, והעמדת צבא קטלני, יעיל וחדשני, השומר על ייעודו וייחודו״.

״כמו כל חייל במעמד השבועה התחייבתי בזמנו גם אני, ‘להקדיש את כל מאמצי להגנת המולדת'. כעת, כראש המטה הכללי, כשלנגד עיני אבני הביטחון הלאומי וטובת המדינה, אני נשבע מחדש. המלאכה מרובה, בהצלחה לכולנו״.

הרמטכ"ל הנכנס יוצא מביתודובר צה"ל