שדה עתידי של תפוחי אדמה?
שדה עתידי של תפוחי אדמה?צילום: iStock

לפני כ40 שנה התחולל ה"מירוץ לחלל", בו התחרו ברית המועצות וארצות הברית מי תצליח להגיע ראשונה לחלל. כיום, המירוץ כבר נרגע, אבל נראה שסין מנסה להחזיר אותו לכותרות. אחרי שכבר הצליחו לשלוח תמונות מהצד הרחוק של הירח (הצד שלא מואר לכדור הארץ), הסינים מדווחים על כוונתם לנסות לגדל חיים בחלל.

לפי התכנית, סין עתידה לשלוח את החללית צ'אנגה 4 לנחות על הצד האפל של הירח ולנסות להביא לשם לראשונה חיים. החללית עתידה לנחות במכתש איטקן שהוא המכתש הגדול ביותר על הירח, שכבר נמצאו בו בעבר מאגרי קרח עצומים.

מכיוון שמדובר בצד הרחוק של הירח במכתש עמוק, קרני השמש לא מגיעות לאדות את מאגרי המים, ומנהלי הפרויקט מקווים לנצל אותם לטובת פרוייקטים נוספים המתוכננים לאיזור. במידה והתוכנית תצא לפועל, המארגנים מקווים שיצליחו להקים בעתיד תחנת חלל מאוישת על הירח שתוכל להשתמש במאגרים.

על מנת לבדוק את יכולת הגדילה בירח, יצורף למשימה כעין צינור אלומיניום גדול שיכיל ביצים של זחלי משי, תפוחי אדמה וזרעי צמחים. התקווה של המדענים מאחורי הפרויקט היא שהפחמן הדו חמצני שייפלט מזחלי המשי יסייע לתפוחי האדמה ולזרעים לגדול ולשחרר חמצן שאותו יוכלו הזחלים לנשום בתורם. במידה ותפוחי האדמה והצמחים אכן יגדלו, החללית הבאה בפרויקט- צ'אנגה 5 עתידה לאסוף אותם חזרה לכדור הארץ שם יוכלו לבחון את אופן הגדילה שלהם על פני כוכב אחר.

אבל סין לא לבד. לאחרונה, טראמפ גם הודיע על כוונתו לשלוח משלחת נוספת לירח, לראשונה מזה 45 שנה. התוכנית השאפתנית כוללת גם ניסיון ראשון לנחות על המאדים, כמאמץ להחזיר את אמריקה לימי הזוהר הישנים. ואם גם זה לא מספיק, המיליארדר אלון מאסק הודיע כי הוא מתכנן לשגר בחמשת השנים הקרובות חללית פרטית ראשונה אל המאדים.

האם בעתיד נוכל לאייש את הירח? בינתיים עוד קשה לדעת, אבל נראה שאנחנו מתקרבים לשם בצעדי ענק.

רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!