המשטרה צריכה לגלות יותר רגישותאלירן אהרון

לפני כשלושה שבועות, בעיצומה של השבת, יצא עולה חדש מצרפת לטייל בשכונת ארמון הנציב בירושלים. בדרכו הוא פגש בשמונה ערבים שהחלו להתגרות בו ולקלל אותו. הוא הפטיר לעברם 'עם ישראל חי' והמשיך ללכת.

כעבור כמה דקות גילה היהודי שהחבורה רצה אחריו תוך השמעת איומים, צעקות וקללות עם אבנים בידיהם. הוא הבין שזה יכול להתפתח למקום מסוכן והצביע על הנשק שהיה לו. הערבים צילמו אותו והתקשרו למשטרה. ניידת שהגיעה למקום עיכבה לחקירה את הבחור שהותקף.

עורך הדין חיים בלייכר שמלווה את היהודי, מספר לערוץ 7 כי ״הוא הגיע בשבת לתחנת המשטרה ואמרו לו שהוא מואשם באיום בנשק. בתחנת המשטרה הוא ראה את אותם ערבים שלפני רגע איימו עליו וניסו לפגוע בו - יושבים ומצחקקים מולו".

בלייכר טוען שהמשטרה היתה סלחנית מדי עם התוקפים. "הבחור התלונן במשטרה על זה שתקפו אותו ונשאל מדוע לא הודיע למשטרה על תקיפה. הוא ענה שהיה מדובר בשבת ולא היה ברשותו טלפון נייד".

עורך הדין תוהה מדוע מיהרה המשטרה לעצור את הצעיר, מבלי לבדוק לעומק את המקרה. "אנחנו שלחנו מכתב למשטרה ודרשנו לעצור את התוקפים לחקירה. אנחנו יודעים שארמון הנציב זה מקום רגיש מאוד ודווקא בו המשטרה צריכה יותר רגישות כלפי אזרחים שמותקפים ולעודד את האזרחים להגן על עצמם".

"יתכן שאותו אזרח בכך שהראה להם שהוא חמוש, הוא מנע פגיעה קשה יותר בעוברים ושבים. הגיע הזמן שהמשטרה תדע מי מסכן את הציבור ולפעול נגדו ולא לגרום לאזרחים לחשוש להגן על עצמם", מסכם עו"ד בלייכר.

ממשטרת ישראל נמסר: בניגוד מוחלט לנטען ועל מנת להעמיד דברים על דיוקם, הצעיר עוכב ע"י השוטרים ולא נעצר כפי שצויין. עוד בניגוד לנטען בכתבה, הצעיר שלף את נשקו ואחז אותו בידו ולא רק הצביע עליו כפי שרשום לעיל, וזאת עפ"י גרסתו של הצעיר.

''השוטרים הגיעו למקום לאחר דיווח שהתקבל במשטרה אודות אדם המאיים בנשק, ובנוסף על כך משהתבקש אותו צעיר להציג לשוטרים את רישיון הנשק, טען כי הוא לא נמצא ברשותו. עוד נציין, כי בזמן שעוכב הצעיר ע"י השוטרים, אמר בפניהם 'אני הורג אותם בידיים'. על כן בעקבות כלל הדברים שצויינו, עוכב כאמור הצעיר לחקירת משטרה שבסיומה הוא שוחרר''.