הרמת כוסית לכבוד הרמטכ"ל היוצא והרמטכ"ל הנכנסדובר צה"ל

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו השתתף אחר הצהריים (שלישי) באירוע הרמת כוסית לכבוד הרמטכ"ל היוצא רב-אלוף גדי איזנקוט והרמטכ"ל הנכנס רב-אלוף אביב כוכבי.

"ברגעים האלה קשה לי שלא לחשוב במונחים ארוכי טווח. בשנת 1918, לפני מאה שנים קם הצבא העברי. הוא קם בתוך הצבא הבריטי בהחלטה להקים גדודים עבריים, כוח סדיר לוחם ראשון מאז ימי בר כוכבא. המפקד של הכוח הזה נקרא ג'ון הנרי פטרסון, קצין בריטי, כעבור בערך 30 שנה, קצת פחות, הוא היה הסנדק בברית המילה של אחי יוני שנקרא על שמו ועל שם סבי נתן", פתח נתניהו.

"כשאני חושב על המרחק שעשינו מעם שבעצם שחטו אותו, מהרגע שנפרדנו מאדמת המולדת ונפוצנו ל-4 כנפי תבל, אם היית צריך להגיד יהודי, יהודי היה או נווד או שחוט או שניהם, ובהדרגה פשוט הפכנו למושא במקרה הטוב של חמלה, אבל לא יותר מזה. מה שהתרחש פה ב-100 שנים האחרונות זה שינוי שאין לו דוגמה אצל שום עם. כשאני מסתכל על הילדים הקטנים האלה, אני יודע שיש להם עתיד פה במולדת שלנו, במדינה שלנו, עם הצבא שלנו, זו תפנית שאין לה הקבלה היסטורית", הוסיף ראש הממשלה.

לדבריו, "עמים רבים היו קיימים בעבר, והם נגוזו ונעלמו. יש רק עם אחד שהצליח להתגבר על חוקי ההיסטוריה אבל זה היה כרוך בשיקום יכולת אחת בסיסית והיכולת הזו היא יכולת ההתנגדות, כוח ההתנגדות, כוח המגן שאבד לעמנו והושב כאן בארצנו. אני רואה את זה תמיד כפלא, ואני אומר זאת מתוך המיית הלב ומתוך תבונה קוגניטיבית, אבל גם מתוך חוכמת הלב. זה שינוי ומהפך כל כך כביר שנותן תקווה ועתיד לכל המהווים שלנו כעם וכאנשים בתוך העם. רודיארד קיפלינג כתב שיר נפלא, הוא כתב 'אל תבוזו ללובשי המדים ששומרים עליכם כשאתם ישנים'. הבעיה הזו לא קיימת אצלנו".

"יש הערכה עצומה לאמת הבסיסית שתיארתי כאן, וכל דור של מפקדים, של אלופים ושל רמטכ"לים עומס על כתפיו את האחריות הכבירה להמשיך את הנס ולהבטיח שהוא עוד יגדל ויגבה. אנחנו עשינו את זה יחד, גדי, ב-4 השנים ומה שתיארת הוא מדויק. זה לא שלא היו רעשי רקע וזה לא שלא היו לחצים, אבל בדיונים ישירים ואפילו בלי דיונים, אני חושב שקיבלנו את ההחלטות הענייניות שמטרתן לשמר את הנס ולהבטיח את קיום ביטחון המדינה, ואני רוצה להודות לך על כך", הדגיש נתניהו.

"אנחנו נדרשים לשפר כל הזמן, והמטלה הזו עוברת בעצם מהכתפיים של גדי לכתפיים שלך, תרתי משמע, ואנחנו סומכים עליך. לכן, אחרי הנאומים הרוויים, נאומים חשובים וגם מרגשים, אני מבקש בעצם להגיד 5 מילים - 'תודה גדי, בהצלחה אביב ומברוק'", חתם נתניהו.

במהלך דברי הפרידה שנשא פנה הרמטכ"ל היוצא גדי איזנקוט לנתניהו ואמר לו, "אני רוצה להודות לך פעם נוספת ראש הממשלה ושר הביטחון על שירות משותף, על דיונים ועל קבלת החלטות מיטביות במציאות לא פשוטה. בלא מעט דיונים אני אמרתי שאני ממליץ את ההמלצות שהן לטובת ביטחון מדינת ישראל. אני יודע פחות לשקלל את האווירה הציבורית, אני לא משקלל בכלל שיקולים פוליטיים, ומצאתי בכל ההחלטות שלך החלטות ממלכתיות, מקצועיות וענייניות שתרמו לביטחון מדינת ישראל ויצרו לי כרמטכ"ל תנאים טובים יותר לבצע את המשימה ואני רוצה להודות לך על כך".