
חברת סכיני הגילוח ג'ילט עוררה זעם רב בעולם עם סרטון פרסומת שתוקף לכאורה את הגבריות ומציג אותה כתכונה שהולכת יד ביד עם תופעות שליליות כמו בריונות והטרדת נשים.
הסרטון קיבל עד כה יותר מ-9 מיליון צפיות ביוטיוב, כאשר יותר מ-550,000 איש סימנו שאינם אוהבים אותו, לעומת כ-220,000 שסימנו שאהבו אותו.
"אנחנו לא יכולים להתחבא מזה, זה נמשך הרבה יותר מדי זמן, אי אפשר יותר לצחוק על זה ולהמשיך להשמיע תירוצים. אבל משהו סוף סוף משתנה ואין לחזור לאחור, כי אנחנו מאמינים בטוב ביותר שבגבר" נאמר בפרסומת שמציגה מצבים של גבריות "רעילה" כפי שהיא מכונה ע"י הפמיניסטיות. "להגיד את הדבר הנכון, להתנהג בדרך הנכונה. חלק כבר עושים זאת, בגדול או בקטן, אבל חלק זה לא מספיק, כי הילדים שרואים אותנו היום יגדלו להיות הגברים של מחר".
מבקרי הסרטון ציינו כי כל הגברים שמתנהגים בצורה לא ראויה בסרטון הם לבנים, מלבד אחד, בעוד שרוב הגברים שמפגינים התנהגות חיובית אינם לבנים.
כצפוי, הפרסומת התקבלה באהדה רבה ע"י פמיניסטיות. "אין שום ספק שמדובר בעמדה מאוד חריפה והבחירה של מותג מסחרי לנקוט בה לא מובנת מאליה", כתבה במאקו ליאת בר סתו. "לא יודעות מה איתכן, אבל אנחנו פה בדמעות".
בקרב גברים, וככל הנראה גם אצל לא מעט נשים, הפרסומת עוררה זעם. היו מי שהכריזו כי יחרימו מעתה את מוצרי ג'ילט, או אפילו את מוצרי חברת פרוקטר אנד גמבל, שג'ילט בבעלותה. נשמעו גם דרישות שג'ילט תתנצל. בינתיים, החברה לא מראה סימנים של כוונה לעשות זאת.
יש מי שמציינים כי בבחירה לאמץ קו של תקינות פוליטית במסע פרסום, ג'ילט הולכת בעקבות חברת נייקי, שבנתה מסע פרסום סביב שחקן הפוטבול האמריקני קולין קפרניק – מי שסירב לעמוד בעת השמעת ההמנון במשחקים, וכרע ברך במקום זאת, כמחאה על אלימות שוטרים נגד שחורים. גם מסע הפרסום ההוא עורר זעם אבל הוא הכניס לחברה, בסופו של חשבון, כ-6 מיליארד דולר במכירות.
קישור לסרטון (אזהרה: הסרטון אינו צנוע).