חיליק בר
חיליק ברצילום: דוברות

ח"כ חיליק בר הודיע הערב (רביעי) כי לא יתמודד לכנסת הבאה. בכך הוא מצטרף לחברי הכנסת איילת נחמיאס ורבין ואיתן ברושי שהודיעו כי לא יתמודד בפריימריז בעבודה.

"לאחר התלבטות לא קלה, החלטתי שלא אתמודד בפריימריס הקרובים לרשימת מפלגת העבודה לכנסת. אינני עוזב את המפלגה, או את החיים הציבוריים, להיפך. אני נשאר במפלגה, וכמו מילדותי ועד היום, אתגייס למען הצלחת המפלגה בכל הכוח בבחירות הקרובות", כתב ח"כ בר בהודעה שפרסם.

הוא הוסיף כי "בשבועות האחרונים, יחד עם עוד אנשים מופלאים, אני עמל על הקמת ארגון שבמסגרתו אצא למסע אישי וציבורי, ואיאבק על ליבה של החברה הישראלית, למען הנפת הדגל המדיני הנטוש, וקידום פתרון הסכסוך במסגרת 'פתרון שתי המדינות'. מבחינתי זהו מאבק על הבית, על העתיד שלנו, על החיים עצמם".

בר סיפר כי "באופן טרגי ועצוב, גם אם לא בכוונת מכוון, מפלגת העבודה, הבית שלי, מפלגתו של יצחק רבין ז״ל, הורידה בשנים האחרונות לחצי התורן, את הדגל המדיני, את דגל השלום, כאשר למעשה זהו הנושא החשוב ביותר שקיים על סדר היום".

"כח״כ וכמזכ״ל המפלגה, עשיתי כל מה שאני יכול כדי לחזק את הנושא המדיני במפלגה. עמדתי בראש שדולת שתי המדינות בכנסת, כתבתי ופרסמתי תכנית מדינית עליה עבדתי שנתיים, הבאתי את "חוק שתי המדינות" להצבעה בכנסת וקיימתי מאות פגישות ופעילויות, בכנסת, במפלגה, בארץ ובעולם, על מנת להשיב את הדגל המדיני ללב עשייתנו כמפלגה וכחברה. כנראה שלא הכל אפשר לעשות מהכנסת", הוסיף בר.

בר כתב בהודעתו כי "מי שרואה בעצמו מנהיג חייב להבין: מנהיגים לא מנהלים סכסוך, מנהיגים פותרים סכסוך, או לפחות באמת מנסים לפתור אותו. אנחנו הפסקנו לנסות. את זה בכוונתי לשנות. אני גאה לסיים שתי קדנציות בכנסת, אשר בשתיהן דורגתי במקום ה-2 במדד החברתי מבין 120 חברות וחברי הכנסת. זו תעודת כבוד עבורי".