טירת הקרח- מבפנים זה אפילו יותר יפה
טירת הקרח- מבפנים זה אפילו יותר יפהצילום: iStock

בעוד בארץ כל סופת שלג קטנה עוצרת את המדינה, יש מקומות שהשלג מתלווה אליהם לאורך כל החורף.

בפינלנד הקרה בונים מחדש בכל חורף את "לומילינה"- טירת השלג הענקית העשויה כולה משלג וקרח. הטירה כוללת פיסול בשלג חדרים מלאי קרח, ואף מציעה חדרי אירוח למי שמצליח לשרוד את הקור הלילי.

לפני כעשרים שנה החליטו קבוצת יזמים לבנות את טירת הקרח הגדולה בעולם בעיירה קמי שבפינלנד. על קירות האולמות הגדולים, שנבנו רק על ידי קרח ושלג, חרטו האמנים כתובות וציורים מושלגים, ובין האולמות הוסיפו בובות שלג ענקיות כמו פיל או נשר מושלגים.

בשנה הראשונה לפתיחת הלומילינה ביקרו באתר כ300 אלף מבקרים, ומאז הפכה הטירה לאירוע חורפי קבוע. בכל קיץ הטירה נמסה, והמארגנים בונים את הטירה מחדש עם עיצוב שונה בכל פעם לחורף הבא. לרוב, את באי הטירה מקבלים שני שומרי קרח ענקיים המפנים את האורחים אל חדר האוכל, שם ניתן לאכול על שולחנות קרח. כמו שניתן לראות בסרטון, הסועדים בטירה מקבלים את המנות שלהם בתוך רדידי אלומניום מחוממים בשביל לשמור על האוכל שלא יקפא.

בנוסף, מנהלי האתר מציעים חדרי אירוח קפואים בטירה, למי ששורד את הקור, ורוצה ליהנות מחדר מושלג. הילדים שמגיעים לטירה יכולים ליהנות ממגלשות שלג וקרח שאפשר להתגלש בהם באופן רגיל (למי שלא נרתע מהקור) או על ידי שימוש באבובי קרח מיוחדים.

אז אם נמאס לכם מהתורים האינסופיים לחרמון, מוזמנים לבקר בטירת השלג בה יש מקום לכולם.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!