'מרגש אותי שיש לי חלק בבניית הארץ'

על התנופה המחודשת של המועצה המקומית עמנואל שבשומרון שוחחנו עם ראש המועצה, אליהו גפני, ועם מנכ"ל המועצה, יהודה הנדלר, כאשר כבר בפתח הדברים מציג גפני שורת פרויקטים ויעדים לשנות הפיתוח הבאות של המקום. "אנחנו כעת בפריצה, במרוץ", הוא מספר.

מנכ"ל המועצה, יהודה הנדלר, מציין כי מנתוני מועצת יש"ע שפורסמו באחרונה עולה כי מועצת עמנואל היא השניה בקצב הגידול ביהודה ושומרון. בשנת 2018 נרשמה בה עליה של 6.5 אחוזים, "שנייה רק למועצה המקומית אפרת", אומר הנדלר.

גפני, ראש המועצה, מספר על איכלוסן, מאז נכנס לכהונתו, של 52 וילות וכעת המועצה יוצאת למכרז של חמישים וילות נוספות ו"ברקע יש עוד 116 יחידות מתוכננות. יש לזה ביקוש רב". בדבריו מציג גפני את שרטוטי ההדמיות לאזורי התעשייה החדשים של המועצה ומציין כי התכניות כבר אושרו וגם כאן הביקוש רב, בין השאר של חברות גדולות.

"עמנואל הייתה במשך למעלה משלושים שנה בהקפאה, ובשנים האחרונות אנחנו רואים מהפכה בביקושים ובעניין שעמנואל מעוררת בציבור החרדי", אומר הנדלר הקובע כי הדברים מורגשים בפועל בהיבט הגידול הדמוגרפי ובנהירה הגוברת למגורים בעיר.

ראש המועצה רואה את קצב הגידול ככדור שלג שניתן כבר לזהות את הכיוון שלו. "זה צובר עוד ועוד שכבה, ואיכותית".

הנדלר מעיר כי בניגוד לתדמית המתנחל בעיני הציבור הישראלי הרי ששליש מהאוכלוסייה היהודית ביהודה ושומרון היא חרדית, ומגזר זה מהווה נדבך חשוב מאוד בהתיישבות ובאחיזה בארץ. "כך אנחנו מחברים עוד ועוד אוכלוסיות".

"יש לנו עניין שנהיה חלק מארץ ישראל", אומר גפני ומספר על המפגש הראשון עם זאב חבר, 'זמביש': "בלחיצת היד הראשונה שלו, ומי שמכיר יודע שיש לו לחיצת יד חזקה, אמרתי לו יש לך כאן צומת לשילוב הציבור הדתי והחרדי. תמנף את זה אם אתה שואף להגיע מחצי מיליון למיליון תושבים ביהודה ושומרון. יש לך כאן פרטנר ונוכל לעשות דברים ביחד".

"המחירים כאן מאוד אטרקטיביים, המקום משדר רוגע ושלווה שאני לא יודע אם יש במקום אחר. יש כאן פיתוח תשתיות כבישים ומבני ציבור ואנו עובדים עם כל ראשי המועצות שסביבנו", אומר גפני והנדלר מציין כי יחידות דיור רבות שאושרו בעבר לא יצאו לפועל וכעת המועצה שמה לה למטרה לפעול לניצול האישורים ההם ובחמש השנים הקרובות להגיע לכדי הכפלתה של עמנואל ובמקביל להכין עתודות בניה להמשך.

גפני מזכיר לטובה גם את שיתוף הפעולה הקואליציוני במועצה שכולל קואליציה "מקיר לקיר", כהגדרתו, מה שאיפשר העברתו של תקציב במהלך מהיר. "כשאני חותם על טופס ארבע לאישור בנייה מרגש אותי שיש לי חלק בבניית ארץ ישראל, ומרגש אותי עוד יותר הוא שהכול מגיע בהסכמה פנימית. האחדות מאוד חשובה לי".

"הציבור החרדי יכול ומוזמן למצוא את מקומו בעמנואל. יש כאן קהילה מגוונת, עם כל מוסדות החינוך הנדרשים, צביון חרדי, מקום שמשדר ביתיות, משפחתיות ועמידה על העקרונות החשובים לציבור החרדי", אומר ומזמין מנכ"ל המועצה, וראש המועצה מבטיח לראות כבר בעוד שנה או שנתיים על קירות לשכתו מפות אחרות לחלוטין, כאלה המבטאות את תנופת הבינוי והפיתוח במועצה.