ד"ר חגי בן ארצי
ד"ר חגי בן ארציצילום: חזקי ברוך

ד"ר חגי בן ארצי, מרצה באוניברסיטת בר אילן וגיסו של ראש הממשלה, מודאג מתכנית השלום המתגבשת בממשל האמריקאי.

בשיחה עם ערוץ 7 התייחס בן ארצי לדיווח בחדשות 13, ולפיו התוכנית כוללת הקמת מדינה פלסטינית באיו"ש שבירתה במזרח ירושלים. ''מדברים כאן על הקמת מדינה פלסטינית על כתשעים אחוז משטחי יו"ש, על חלוקת ירושלים וניהול משותף של המקומות הקדושים.

''החרדה שלי נובעת מכך שהפעם מדובר בממשל ידידותי, ובניגוד לתכנית השלום של קלינטון ואובמה שהיו עוינים לביבי והיה ברור שהתכניות שלהם לא על דעתו, הפעם מדובר בנשיא ידיד וכל החבורה שמקיפה אותו, קושנר, פרידמן וגרינבלט הם ידידי ישראל. לכן החשש שלי שלא מדובר כאן בתכנית סודית של הממשל האמריקאי אלא בתכנית סודית של ראש ממשלת ישראל".

לדבריו גם אם התכנית שהתפרסמה אינה מדויקת הכיוון שלה ברור, "נגיד במקום 90 אחוז מדובר על 80 אחוז משטחי יו"ש ועל חלוקת ירושלים, זה מחריד. כי אם ראש הממשלה נתן לתכנית הזאת אור ירוק אנחנו עומדים בפני מהדורת שרון מספר 2.

"לפני 18 שנה בדיוק, בשבת שירה, רקדנו ושמחנו כששרון הביס את אהוד ברק ואז נחלנו אכזבה איומה. גם כאן החשש שלי הוא שאחרי הבחירות יתברר שהתכנית גובשה בהסכמה עם ראש הממשלה וגם אם מדובר בהסכמה טקטית בלבד, כי אבו מאזן ידחה אותה בסופו של דבר זה יהיה הקו מנחה לממשלות הבאות".

בן ארצי קורא לראש הממשלה להצהיר לפני הבחירות מה עמדתו באשר לתכנית האמריקאית, "ראש הממשלה בנאום בר אילן תמך בהקמת מדינה פלסטינית. כל מנהיגי הימין בליכוד ומחוץ לליכוד צריכים לקום ולדרוש מראש הממשלה הבהרה רשמית האם הוא תומך בתכנית מהסוג הזה".

הוא מעלה חשש שכתבי האישום הצפויים והלחץ המשפטי יעשו את שלהם, "שישמיע לפני הבחירות התחייבות ברורה ש'לעולם לא אתן את ידי בשום סיטואציה גם אם יהיה נגדי כתב אישום וגם אם חלילה אלך לכלא לא אבגוד כמו שרון'. שיצהיר היום לא לחלוקת ירושלים ולא להקמת מדינה פלסטינית.

"ביבי היום שותק כמו בני גנץ וזה סימן רע ומבשר רעות. אנחנו זוכרים איך החקירות וכתב האישום גרמו לשרון להיכנע ללחץ ולהביא עלינו אסון נורא, את הקללה של עזה. אנחנו לא רוצים שזה יקרה שוב ואם חלילה ראש הממשלה לא יבהיר את זה לפני הבחירות המחנה הלאומי חייב לחשוב מה עושים".