השר אריאל והרב אהרונוב
השר אריאל והרב אהרונובצילום: באדיבות המצלם

פגישה מרגשת התקיימה היום (חמישי) במשרדו של שר החקלאות אורי אריאל בין השר לבין יו"ר צעירי אגודת חבד, הרב יוסף יצחק אהרונוב.

הרב אהרונוב הגיע לחזק את ידיו של השר אריאל אחרי הפסדו בפריימריז הפנימיים ב'איחוד הלאומי'.

אריאל, שהפסיד בהתמודדות על תפקיד יו"ר המפלגה לח"כ בצלאל סמוטריץ', הודיע כי הוא יפרוש מהחיים הפוליטיים ולא יתמודד לכנסת הבאה.

הרב אהרונוב, שהיה בקשר רציף עם אריאל לאורך שנותיו הארוכות בעשייה הפוליטית וביצע עמו שורת מהלכים, עודד וחיזק את אריאל, וביקש ממנו שלא לעזוב את המערכה על שלמות הארץ.

"פעלת רבות למען שלמות התורה, שלימות הארץ ושלימות העם. במסירות נפש ממש. אני מבקש ממך שתמשיך בעשייה שלך. מי שחושב שיש לו את הפריבילגיה לעזוב את המערכה של שלמות הארץ טועה", אמר יו"ר צא"ח לשר והוסיף: "היית חייל במערכה הזו, ותישאר חייל".

אריאל הרגיע את חששותיו של הרב אהרונוב, הודה לו על תמיכתו והצהיר כי ימשיך להילחם למען שלמות ארץ ישראל. "כולי הערכה שטרחתם לבוא לחזק אותי ולעורר על העניין. על אף שלא עלתה בדעתי חס וחלילה מחשבה שכזו לנטוש את המערכה למען ארץ ישראל ולמען עם ישראל, כעת כשמגיעה חב"ד ומחזקת אותי, אני בכוחות כפולים ומחודשים". אחרי דברי החיזוק והעידוד, המשיכו השניים לשוחח במשך שעה ארוכה, והעלו זיכרונות מהפעילות המשותפת לאורך השנים.

הקשר בין הרב אהרונוב לאריאל החל לפני שנים ארוכות. בין היתר, הם הובילו את המאבק בהסכמי אוסלו, עם ארגון הפגנות ענק על ידי מטה חב"ד תחת הסלוגן, "ארץ ישראל בסכנה, אסור לוותר!".

כמו כן, בעת תוכנית ההתנתקות ארגן הרב אהרנוב עצרת תפילה ומחאה בהשתתפות רבבות ברחבת הכותל המערבי. בנוסף, יחד עם דאגו לשחרור אסירים יהודים ברחבי העולם או להקלת תנאי מאסרם, וכן שורת מהלכים נוספת, שחלקה עדיין אסורה בפרסום.