ראש הממשלה בדרך לביקור היסטורי בצ'אדלע"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא הלילה (ראשון) לצ'אד.

טרם המראתו אמר ראש הממשלה כי מדובר ב"פריצת דרך חשובה. צ'אד מדינה מוסלמית ענקית שגובלת בלוב ובסודאן. זה חלק מהמהפכה שאנחנו עושים בעולם הערבי והמוסלמי. יהיו שם בשורות גדולות".

ראש הממשלה הוסיף: "אני יכול להגיד לכם שני דברים. אחד: זה מאד מטריד, אפילו מעלה זעם אצל איראן והפלסטינים. הם מנסים למנוע זאת, והם לא הצליחו. ושנית, אני מבטיח שיהיו עוד ביקורים".

נתניהו נשאל על חקירותיו אך סירב להתייחס לנושא ואמר: "מה שאני יכול להגיד לכם זה שאני הולך לשם, ואני אשיב לכם בשיבה מצ'אד".

במהלך ביקורו בצ'אד, שיימשך כמה שעות ייועד נתניהו עם נשיא צ'אד אידריס דבי. גורם מדיני אמר כי ייתכן שבמהלך הפגישה יוכרז באופן רשמי על חידוש יחסיהן הדיפלומטיים של המדינות.

נשיא המדינה המוסלמית ביקר בישראל לפני כחודש וחצי, והפגישות בין השניים עסקו בקידום יחסי המדינות לקראת חידוש מלא של היחסים הדיפלומטיים.

"לנשיא דבי ולי הייתה הזדמנות לדון ביחסים בין שתי מדינותינו והאופן שבו נוכל לשתף פעולה לטובת עמינו ולהבטיח שלום וביטחון", אמר נתניהו שאירח את הנשיא בביתו.

הוא הוסיף, "נמשיך את הדיונים שלנו ואני בטוח שהם יהיו מאוד פוריים. ביקורו ההיסטורי של הנשיא דבי בישראל מסמל עידן חדש. עידן חדש של ביטחון, של שיתוף פעולה ושל שלום''.

דבי הדגיש את המימד ההיסטורי של ביקורו. "זה ביקור ראשון של מנהיג מצ'אד בישראל, שאפשר להגדירו כביקור היסטורי. הביקור הזה יאפשר לנו לפתוח דף חדש, דרך חדשה ביחסים בינינו. אני מדבר על פיתוח של מכלול האינטרסים של שתי המדינות. זוהי הזדמנות לבטא את ההערכה העמוקה שלי למעשים שאתה עושה לקירוב בין המדינות".