אוהדי מכבי ת"א. יחרימו את הפיינל-פור
אוהדי מכבי ת"א. יחרימו את הפיינל-פורצילום: לירון מולדובן, מנהלת הליגה

זה בידיים שלנו. אחרי שהובטח להם כי השיטה תשתנה וזו לא השתנתה, הודיעו אוהדי מכבי ת"א על החרמת משחקי הפיינל-פור עד להודעה חדשה.

בדף הפייסבוק של ארגון האוהדים התל אביבים, 'the gate', הודיעו ראשי ארגון האוהדים כי אחרי שניסו להגיע להסדר ולהבנות עם מנהלת הליגה בכדורסל על שינוי שיטת ההכרעה של העונה בליגת העל בכדורסל, ומשלא נענו בחיוב, יוצאים אלה למאבק בשיטת הפיינל-פור שבצעד הראשון יחרימו את שלב המשחקים המכריעים.

"המאבק לא התחיל היום. קרוב לשנה התקיימו ניסיונות לשינוי החוקים והשיטה: המועדון הודיע על תוכנית הפיצול שלא יצאה לפועל, ועדת שרעבי שלא סייעה למצב ושיחות של הארגון עם יו״ר המנהלת שמואל פרנקל והמנכ״ל עדלי מרכוס. לצערנו, לא חלה התקדמות ולכן החלטנו להפוך את המחאה לאקטיבית".

זו לא הפעם הראשונה בה אוהדי מכבי מחרימים את משחקי הפיינל-פור, כשכבר ב-2012 עשו זאת כשאת האליפות חגגו יחד לאחר משחק הגמר בו צפו במרוכז על גבי מסכי הטלוויזיה. לדברי ארגון האוהדים לאחר שנה זו הושג סיכום שבמסגרתו יהיה מעבר הדרגתי לסדרות - שנתיים בשיטת הטוב מ-2 משחקים ולאחר מכן סדרה של הטוב מ-3 בגמר.

"הוכחנו שבכוחנו לשנות, אלא שלאחר שנתיים בהם המנהלת בראשות פרנקל עמדה בהסכם, בוצע מחטף ושיטת הפיינל פור חזרה כשרעיון הסדרות לא ראה אור מעולם", נכתב בהודעתם.

"הפיינל פור והחוקים השונים חוקקו ישירות נגד מכבי ת״א. לאחר שנים של הכחשות, בפגישתנו האחרונה הודה בפנינו יו"ר מנהלת הליגה שמואל פרנקל על חוקים שחוקקו ישירות כנגד המועדון, למשל - חוק ההודעה על הסגל 24 שעות לפני המשחק. בתקופה הקרובה יעלו מול דירקטוריון מנהלת הליגה מספר הצעות להחלפת השיטה, ביניהן ניסיון בוטה להטעות את אוהדי הכדורסל עם הודעה על ביטול הפיינל פור ומעבר לסדרות עד הגמר, שישוחק בשיטת משחק בודד או שני משחקים על הפרש. אנחנו מודיעים חד וחלק - לא נקבל שום שיטה שמנציחה את חוסר הספורטיביות אלא רק סדרות מלאות. ולכם, חברי הדירקטוריון, אנחנו קוראים להפסיק את הביזיון ולהחזיר את הספורטיביות לכדורסל שכולנו כ״כ אוהבים".

מי שהצטרפה למחאת האוהדים היא לא אחרת מאשר קבוצתם האהובה, מכבי ת"א שהודיעה כי היא מגבה את החלטת ארגון אוהדיה להחרים את משחקי הפיינל פור, אם הקבוצה תגיע לשם העונה: "מועדון הכדורסל מכבי תל אביב הולך יד ביד עם האוהדים ותומך בעמדתם במאבק נגד שיטת הפיינל פור. כידוע, מכבי מתנגדת לשיטה הזו ולחוקים נוספים הקיימים במנהלת הליגה", נכתב בהודעת המועדון.

בינתיים, ברשתות החברתיות מצטרפים עוד ועוד אוהדים מקבוצות נוספות כמו הפועל ירושלים אל המחאה של האוהדים התל אביבים, כשכולם מבינים כי אין מקום עוד לשיטת הפיינל-פור שנהוגה רק בליגת העל הישראלית.

"זה בידיים שלנו. יש לנו את הכח לשנות והראנו אותו לפני כ-7 שנים. לא נוותר עד שנראה סדרות ספורטיביות", התחייבו אוהדי מכבי ת"א.